ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هند: محکومیت سه نفر به اعدام به‌جرم تجاوز گروهی

سه نفر از مجرمانی که در تابستان گذشته به دو نفر تجاوز کرده بودند در دادگاهی در بمبئی به اعدام محکوم شدند.

با سخت‌تر شدن قوانین در هند در مورد کسانی که چند بار مرتکب تجاوز شده‌اند، سه نفر به اتهام دو تجاوز در ماه‌های ژوئیه و اوت ۲۰۱۳ به دار آویخته خواهند شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، محمدسلیم انصاری، ۲۸ ساله، ویجای موهان جادهاو، ۱۹ ساله و محمدکاظم حافظ شیخ، ۲۱ ساله روز جمعه ۱۵ فروردین‌ماه (چهارم آوریل) در دادگاهی در بمبئی به جرم ارتکاب دو تجاوز گروهی به مرگ محکوم شدند.

يکی از این تجاوزها به دختری ۱۸ ساله که اپراتور مخابرات بود، صورت گرفت و دیگری به يک خبرنگار عکاس ۲۲ ساله. هر دو تجاوز در یک محل انجام شد که کارخانه‌ای متروکه بود.

بر اساس قانون قدیمی این سه متهم که جرمشان در زمره جرایم خرد محسوب می‌شد، ممکن بود حکم حبس ابد بگیرند، اما طبق قانون جدیدی که در سال ۲۰۱۳ تصویب شد و مجازات مرگ را برای جرم تجاوز مکرر در نظر گرفته، این افراد اعدام خواهند شد.

«بدون هیچ ترحمی»

قاضی شالینی پهانسالکار جوشی، هنگامی که احکام متهمان را در دادگاه می‌خواند، گفت: «در برابر چنین اعمالی هیچ ترحمی نخواهد شد.»

قانون مجازات در پی وقوع سلسله تجاوزهای گروهی در هند و مرگ يک دختر دانشجو در دهلی نو در پایان سال ۲۰۱۲ که موجی از خشم در این کشور برانگیخت، تغییر کرد.

این دختر ۲۳ ساله که نام او اعلام نشد دانشجوی رشته پزشکی بود و در روز ۱۶ دسامبر ۲۰۱۲ در یک اتوبوس مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

برخی از آمارها حکایت از آن دارد که در کشور هندوستان در هر ۲۰ دقیقه یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

تجاوز گروهی به این دختر جوان از یک سو موجب آگاهی بیشتر مردم و طبقه سیاسی هند شد و از سوی دیگر قوانین جزایی را سختگیرانه‌تر کرد. چهار مردی که به این دختر جوان تجاوز کرده بودند در ماه سپتامبر به مرگ محکوم شدند.

اعدام از جمله مجازات‌هایی است که فعالان حقوق بشر می‌کوشند که مانع از صدور یا اجرای آن شوند، اما در میان خشم و خروش شدید افکار عمومی جریحه‌دار شده هندوستان، کمتر صدایی از سوی فعالان حقوق بشر در مورد محکومیت اعدام شنیده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.