ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی پس از بازگشت مرزبانان: امید آن‌که خشونت در منطقه برچیده شود

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، یکشنبه،

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، یکشنبه، ۱۷ فروردین، در نشست هیأت دولت آزادی و بازگشت چهار مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروه «جیش‌العدل» را تبریک گفت.

او در پیامی که در «پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری» نیز منتشر شده، گفته است: «خوشحالم که روزهای پرمحنت اسارت سربازان جان برکف‌مان به سرآمد و این عزیزان پس از تحمل رنج دوران سخت جدایی، به آغوش خانواده های خود بازگشتند.»

وی خطاب به مسئولان حکومتی، از آن‌ها خواسته تا روشن شدن وضعیت گروهبان جمشید دانایی‌فر، پنجمین مرزبان ربوده‌شده، به تلاش‌های خود ادامه دهند.

حسن روحانی آزادی مرزبانان را «مرهون تدبیر دولت و نیروهای مسلح» دانسته است.

او در بخش دیگری از پیام خود افزوده است:‌ «امید آن‌که تروریسم و خشونت در منطقه ما برچیده شود و فضای سوء ظن و کدورت برای همیشه از میان برود.»

گروه مسلح جیش‌العدل پنج مرزبان ایرانی را در روز ۱۶ بهمن سال ۱۳۹۲ در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربود و سپس از مرزهای شرقی ایران خارج کرد.

این گروه که در اینترنت خود را «سازمانی در راستای دفاع از اهل سنت» معرفی کرده، پیش‌تر با انتشار پیامی از اعدام جمشید دانایی‌فر، یکی از مرزبانان، خبر داد. جیش‌العدل جسد وی را به مقام‌های ایرانی تحویل نداده است.

بنا بر گزارش منابع خبری، آزادی مرزبانان ربوده‌شده، با میانجی‌گری هیأتی از «سران قبایل و بزرگان محلی» استان سیستان و بلوچستان، از جمله مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، صورت گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این با با هم جوک میگه . ایشان هیچ اشاره ای به سر منشآء خشونت در منطقه نمیکنند و خود را امیدوار هم نشان میدهند . ما هم امیدواریم اینها سرعقل آیند و با مردم خودمان به صورت شایسته و بایسته رفتار نمایند و حق و حقوق اقوام و اقلیتها را رعایت کنند و از اظهارات کذب و مضحک بر حذر باشند .

  • شهروند درجه سه

    آقای فریدون ، ببخشید، آقای روحانی، شما خشونت را درایران برچینید منطقه پیشکش

  • farid

    روحانی :.....امید آن‌که ..... خشونت در منطقه ما برچیده شود..... تا موقعیکه اعدام و سرکوب داخلی حکومت اسلامی و دخالت در کشورهای دیگر ادامه  داشته باشد٬ آروزی محالی است  .