ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مترو از زیر بناهای کهن شهر ری عبور خواهد کرد

با تصویب مسیر عبور خط ۶ متروی تهران از زیر چند بنای کهن در شهر ری، از جمله برج طغرل و دژ رشکان، نگرانی‌ها برای حفظ این آثار افزایش یافته است.

با تصویب عبور مسیر خط ۶ متروی تهران از زیر چند محوطه و بنای کهن در شهر ری، نگرانی‌‌ها برای حفظ این آثار افزایش یافته است.

مترو از زیر برج طغرل، از آثار دوره سلجوقی در شهر ری، عبور خواهد کرد

به گفته فرماندار بخش مرکزی شهر ری، این خط مترو از زیر بنای باستانی دژ رشکان، چشمه علی، برج طغرل و گورستان ابن بابویه عبور خواهد کرد.

حسن خدادادی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» اعلام کرد «متاسفانه مسئولان سازمان میراث فرهنگی تهران با این موضوع موافقت کرده‌‌اند».

او از درخواست تغییر این مسیر به دلیل نگرانی‌های زیادی که از آسیب وارد شدن به بناهای کهن شهر ری وجود دارد خبر داد. وی گفت عبور قطار ممکن است به پی این ساختمان‌ها که در داخل زمین قرار دارد، آسیب بزند. به گفته او باید از تکرار اتفاق مشابهی که برای تئاتر شهر تهران افتاد جلوگیری شود.

فرماندار بخش مرکزی شهر ری در حالی خبر از موافقت سازمان میراث فرهنگی با مسیر مترو می‌دهد که مسئولان میراث فرهنگی استان تهران منکر چنین توافقی شده‌اند.

رجبعلی خسرو آبادی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، به روزنامه «شهروند» گفت که او کاملا از این موضوع بی‌خبر است و مسئولان مترو تاکنون چیزی در این مورد به او نگفته‌اند. او همچنین تاکید کرد اگر این خط مترو بخواهد از زیر بناهای تاریخی عبور کند و به آن‌ها آسیب زند، سازمان میراث فرهنگی با آن مخالفت خواهد کرد.

قدمت محوطه چشمه علی به ۸۰۰۰ هزار سال پیش می‌رسد و دژ رشکان نیز مربوط به دوران اشکانی است. همچنین برج تاریخی طغرل نیز از آثار به جای مانده از دوره سلجوقی است. گورستان ابن بابویه نیز از گورستان‌های تاریخی و مدفن بسیاری از مشاهیر است.

پیش از این عبور مترو از زیر بناها و پل‌های تاریخی در اصفهان نیز موجب اعتراض بسیاری از کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی در این شهر شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.