ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: مذاکرات هسته‌ای برای شکستن فضا علیه ايران بود

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای «گروه ۱+۵» حمایت کرد. او گفت موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضا علیه ایران بود. وی همچنین گفت که ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

آيت‌الله علی خامنه‌ای: تحريم‌ها و فشارها هزينه دستاوردهای هسته‌ای، نبوده است

به‌گزارش منابع خبری ایران، رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه، «روز فن‌آوری هسته‌ای» در ایران، طی ديدار با رئيس، مديران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، مسأله هسته‌ای ایران را نمونه‌ای از مسائلی دانست که کشورهای غربی تلاش کردند، به بهانه آن، بر ضد جمهوری اسلامی «فضاسازی و دروغ‌پردازی» کنند.

وی گفت: «موافقت با اين مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ايران بود و اين مذاکرات بايد ادامه يابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات، فعاليت‌های جمهوری اسلامی ايران در زمينه تحقيق و توسعه هسته‌ای به هيچ وجه متوقف نخواهد شد و هيچ‌ يک از دستاوردهای هسته‌ای نيز تعطيل‌بردار نيست.»

آيت‌الله خامنه‌ای گفت: «هدف آن‌ها اين است که با اين بهانه، فضای بين‌المللی را بر ضد ايران حفظ کنند و بر همين اساس بود که با طراحی جديد دولت برای مذاکره در مورد موضوع هسته‌ای موافقت شد تا اين جوّ جهانی شکسته و ابتکار عمل از طرف مقابل گرفته شود و حقيقت نيز برای افکار عمومی دنيا مشخص شود.»

رهبر جمهوری اسلامی «مهم‌ترين فايده» دانش هسته‌ای برای ایران را «تقويت اعتماد به نفس ملی» خواند و بار دیگر اعلام کرد که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

آمریکا و کشورهای غربی نگران آن هستند که جمهوری اسلامی زیر پوشش «فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای» به سلاح هسته‌ای دست يابد. به همین دلیل تحریم‌های گسترده‌تری را علیه این کشور به اجرا گذاشتند که فشارهای اقتصادی شدیدی را به ایران تحمیل کرد. اکنون ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در پی توافق هسته‌ای در ژنو در حال مذاکره برای نهایی کردن این توافق هستند.

آيت‌الله علی خامنه‌ای با تأکيد بر اين‌که مسئولان حکومتی بايد در مورد دستاوردهای هسته‌ای ایران «تعصب» داشته باشند، درباره سخنان برخی‌ها در ایران که هزينه برنامه هسته‌ای را بالا می‌دانند گفت: «چنين نگاهی به موضوع هسته‌ای ساده‌انديشانه و ساده‌لوحانه است، زيرا اگر برخی تصور می‌کنند هزينه دستاوردهای هسته‌ای، تحريم‌ها و فشارها بوده است، بايد گفت: قبل از بهانه هسته‌ای نيز، تحريم و فشار بر ضد ايران وجود داشته است.»

دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در وین، دو روز است که ادامه دارد.

دو طرف تا روز ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۳ فرصت دارند تا به توافقی نهایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های جهانی علیه این کشور دست یابند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یاشار

    تیتر خبر‌های زمانه در یک سال گذشته روز به روز عجیب تر می‌شه. اوایل متوجه نمیشدم، اما کم کم متوجه شدم یک خبر واحد که در بی‌ بی‌ سی‌ رادیو فردا و حتی صدای آمریکا انعکاس پیدا می‌کنه با اون چیزی که در زمانه میاد متفاوت هست. انگار زمانه به زور می‌خواد خبر رو منفی‌ تر از اون چیزی که هست انعکاس بده. مثلا همین خبر بالا، در بی‌ بی‌ سی‌ با عنوان "آیت‌الله خامنه ای: مذاکرات باید ادامه پیدا کند" درج شده و حال در زمانه همین خبر با تیتری میاد که کاملا به منِ خواننده برداشت متفاوتی از اصل سخنان خامنه‌ای میده. این یک نمونه هست از صد‌ها نمونه که در حد عقل یک سال گذشته به چشمم خورده. با وجود اینکه گاه گاه مقاله‌های جالبی‌ در زمانه هنوز هم پیدا می‌کنم اما مدتی‌ هست که نسبت به زمانه حس بدبینی پیدا کردم. به لحاظ کیفیت مطلب و مصاحبه‌ها که این سایت دیگه هیچ شباهتی‌ به زمانه پنج شش سال پیش نداره و به شدت پس رفت کرده، اما فارغ از کیفیت مطالب، روز به روز نسبت به زمانه بی‌ اعتماد تر هم شدم در این یک سال گذشته. اون حسی بی‌ اعتمادی که پنج شش سال پیش به صدای آمریکا داشتم امروز به زمانه دارم، حال اینکه به صدای آمریکا در همین مدت روز به روز اعتماد بیشتری پیدا کردم. زمانه نه قرار بود صدای آمریکا باشه نه رادیو فردا و نه بی‌ بی‌ سی‌. اما تمام چیز‌هایی‌ که این سایت رو با بقیه متفاوت میکرد که دیگه مدت‌ها هست نمیشه در زمانه پیدا کرد. برای من تنها مزیت نسبی‌ باقی‌ مانده زمانه نسبت به صدای آمریکا و یا رادیوفردا همون اعتمادی بود که به زمانه داشتم. امروز صدای آمریکا با تغییر مدریتی داره کم کم تبدیل به رسانه‌ جدی می‌شه اما زمانه درست مسیر مخالف رو طی‌ کرده. آقای نیکفر همیشه برای من آدم فوق‌العاده قابل احترامی بوده و هست، فقط حیرت زده هستم که چرا سیر تنزلی رادیو زمانه از زمانه مدیریت ایشون نه تنها متوقف نشده بلکه حتی شاید شدت هم گرفته. یاشار