ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور کيفرخواست علیه مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری

شعبه‌ ۹ دادياری شهر اروميه

شعبه‌ ۹ دادياری شهر اروميه پنج‌شنبه ۲۱ فروردين‌ماه کیفرخواستی علیه مسعود شمس‌نژاد، وکیل دادگستری در استان آذربایجان غربی صادر کرد. کیفرخواست علیه این استاد دانشگاه و وکیل تعدادی از زندانیان سیاسی کُرد، برای صدور حکم به شعبه‌ يک دادگاه انقلاب ارومیه ارسال شده است.

مسعود شمس‌نژاد، وکيل دادگستری يک بار در روز ۱۹ ارديبهشت‌ماه سال گذشته بازداشت شده بود

«کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران» به‌نقل از منبعی آگاه که نام وی منتشر نشده، نوشته است، اتهامات مسعود شمس‌نژاد در این کیفرخواست «تبليغ عليه نظام از طريق مصاحبه با رسانه‌‌های کُردی زبان خارج از کشور، انتشار مطالب و اخبار کذب و عضويت در حزب حیات آزاد کردستان، پژاک» عنوان شده است.

اين منبع آگاه گفت: «با توجه به کيفرخواست سنگين صادر شده برای اين وکيل کُرد، اين نگرانی وجود دارد که حکم سنگينی برای او صادر شود.»

مسعود شمس‌نژاد پيش از اين در روز پنج‌شنبه ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۹۲ تحت فشار دادگاه انقلاب و اداره‌ اطلاعات اروميه به‌طور موقت از کانون وکلای آذربايجان غربی تعليق شد.

‫ شمس‌نژاد در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان نامزد انتخابات مجلس ایران ثبت نام کرده بود، اما به اتهام هواداری از احزاب کُرد رد صلاحیت شد. پس از آن در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ بار دیگر برای انتخابات شورای ارومیه ثبت نام کرد، اما این بار در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه او را بازداشت، به زندان مرکزی ارومیه منتقل و اتهام‌هایی را به او تفهیم کردند.

این وکیل دادگستری ۳۳ روز بازجویی شد؛ در حالی که کار او فقط دفاع از موکلان و زندانیان سیاسی وعقیدتی بود به او اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی بستند و به دلیل این‌که گفته شد گزارش‌هایی در مورد وضعیت زندان ارومیه در اختیار دفتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران قرار داده، بدون ارائه هیچ مدرکی، او را متهم به ارتباط و انتقال این اطلاعات به دفتر احمد شهید کردند.

شمسی‌نژاد در ۲۲ خردادماه سال گذشته از بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات ارومیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل و سپس با سپردن وثیقه‌ یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. وی در زمان بازداشت از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بود.

مسعود شمس‌نژاد وکالت زندانی سیاسی اعدام شده‌ کُرد حبیب‌الله گلپری‌پور و چندین زندانی سیاسی محکوم به اعدام از جمله علی و رزگار افشاری و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی کُرد را بر عهده داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.