ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج درویش گنابادی از کار به دلیل عقیدتی

يک درویش گنابادی می‌گوید به‌دلیل عقیدتی شغل خود را از دست داده است. فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب «طرح برخورد با عرفان‌های کاذب» شروع شد.

 علی معظمی‌فرد، يکی از دراویش گنابادی ساکن دامغان در استان سمنان که از کارمندان سازمان کميته امداد امام بوده به علت «وابستگی به طريقت گنابادی» اخراج شد.

اسفندماه ۱۳۹۲، با اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی، بیش از دو هزار درویش در خارج از زندان اعتصاب غذا کردند

معظمی‌فرد به تارنمای «مجذوبان نور» نزدیک به دراویش گنابادی گفت:  «پس از پيگيری‌های مکرر درباره علت اين برخورد، در ‌‌نهايت رياست کميته امداد استان سمنان با اذعان اينکه من يکی از بهترين نيروهای استان در حوزه کاری خودم بودم، گرايش بنده به سلسله درويشی گنابادی را عامل فشار به او برای عدم تمديد قرارداد کاری با من عنوان کرد».

سایت مجذوبان نور نزدیک به دراویش گنابادی است و به اخبار و اطلاعات مربوط به آن‌‌ها می‌پردازد.

اين درويش گنابادی همچنين از احضارهای مکررش در طول دو سال اخير توسط ماموران وزارت اطلاعات اين استان خبر داد و گفت: «بار‌ها برای تعطيلی مجالس درويشی در منزل خودم توسط نيروهای امنيتی نسبت به از دست دادن شغلم تهديد شده بودم.»

دانشگر در مورد ديگر دراويش ساکن استان سمنان نيز از تهديدات مشابه ماموران وزارت اطلاعات در احضارهای اخير برای لغو پيمان‌نامه شغلی خود که در ارتباط با يک ارگان دولتی است، خبر داده است.

دستگاه امنیتی و نهادهای قضایی در سال‌های گذشته تعداد زیادی از دراویش گنابادی و وکلای مدافع آن‌ها را بازداشت، محاکمه و زندانی کرده است.

بر پايه اين گزارش «سياست فشار بر درويشان ايران و دست آويز قرار دادن شغل آن‌ها برای عدم شرکت در مجالس درويشی سال‌هاست که دنبال می‌شود، اما در حالی همچنان ادامه دارد که مسئولين دولت يازدهم بار‌ها در ماه‌های اخير از لزوم حقوق برابر اقليت‌های دينی و رفع تبعيض‌ها و برخورد‌های خلاف قانون، سخن گفته‌اند.»

در اسفندماه سال ۱۳۹۲، در پی اعتصاب غذای ۱۰ تن از دراویش زندانی در زندان‌های اوین٬ رجایی‌شهر، نظام شیراز و بندرعباس، بیش از دو هزار نفر از دراویش گنابادی سراسر کشور، با اعلام همبستگی با این زندانیان، در خارج از زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ بودند.

پس از آن در ۱۷ اسفندماه، و به دنبال تجمع دروایش گنابادی و خانواده‌های زندانیان آنها در مقابل  دادستانی تهران،  نیروهای امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از این تجمع اقدام به بازداشت و ضرب و شتم صدها معترض کردند.

فعالان حقوق دراویش گنابادی می‌گویند برخورد با اعضای این اقلیت مذهبی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در چهارچوب«طرح برخورد با عرفان‌های کاذب» شروع شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.