ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«قصد نمايندگان هلندی ديدار با فتنه‌گران و ضدانقلاب بود»

در پی لغو سفر هیأات

در پی لغو سفر هیأات نمايندگی پارلمان هلند در ارديبهشت آينده، امروز ۲۴ فرودين ابراهيم آقامحمدی،عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفته هدف هیأت پارلمانی هلند از سفر به ايران ديدار با فتنه‌گران و ضدانقلاب بوده است.

حزب سوسیالیست هلند سفر هیأت نمایندگی پارلمان هلند را هماهنگ کرده بود.

آقا محمدی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اعلام وزارت امور خارجه به اين هیأت درباره رعايت عرف ديپلماتيک مانند عدم ديدار با ضد انقلاب، افزود: « هیأت پارلمانی هلندی اين شرط را برای حضور در ايران نپذيرفت و عملا سفرشان به ايران منتفی شد و وزارت خارجه نيز مجوز ورود آنها را صادر نکرد.»

همزمان علاء‌الدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سيمای جمهوری اسلامی از ديدار دو روز قبل با سفير هلند گفته. بروجردی تأکيد کرد: «به آن‌ها گفته شد اگر اين هيئت قصد ملاقات با مخالفان نظام جمهوری اسلامی و عوامل فتنه را در هر کدام از سفارت خانه‌های غربی در تهران دارد، اين سفر صورت نگيرد.»

ديروز سايت خبری «دنيا بولتنی» ترکيه گزارش داد که در سفر اين هیأت هلندی قرار بود تعداد زيادی از نمايندگان آن کشور شرکت کنند. بر اساس اين گزارش هیأت هلندی علاوه بر ديدارهای رسمی با مقام‌‌های ايرانی، قرار بود هیأت با نهادهای مردمی نيز ديدار کند.

در پی تصویب آخرین قطعنامه پارلمان اروپا، مجلس ایران از وزارت امورخارجه خواسته بود که نظارت بیشتری بر اقدامات هیأت‌های اروپایی در ایران داشته باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    تا کی میتوانید جلوگیری کنید. نمیشود برای همیشه دنیا را فریب داد.