ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«يک سوم زنان ايرانی در بخش خصوصی پس از مرخصی زايمان اخراج می‌شوند»

محمدحسن زدا، معاون فنی درآمد

محمدحسن زدا، معاون فنی درآمد سازمان تأمين اجتماعی ايران گفت: «بخش خصوصی يک سوم از زنان شاغل را پس از بازگشت از مرخصی زايمان، اخراج می‌کند.»

عکس از: حامد صابر

به گزارش خبرآنلاين، زدا افزود: «در طی مدت ۱۸ ماه بررسی‌هايی که انجام شد مشخص گرديد از ميان ۱۴۵ هزار زنی که از مرخصی شش ماهه زايمان استفاده کرده‌اند پس از بازگشت به کار ۴۷ هزار نفر آنان از سوی کارفرمايان خود اخراج شده‌اند. به همين دليل پيش‌بينی می‌شود با افزايش مرخصی زايمان به ۹ ماه، اين ريزش زنان در محيط‌های کار به صورت تصاعدی بالا برود.»

قانون افزايش مرخصی زايمان زنان از شش به ۹ ماه در خرداد ماه سال گذشته در قالب لايحه‌ای از سوی دولت به مجلس فرستاده شد که اين لايحه پس از بررسی نمايندگان مجلس به تصويب رسيد. هدف از تصويب اين قانون، تشويق خانواده‌ها به فرزندآوری اعلام شده است.

خبرآنلاين نوشته است: «اهرمی که برای تشويق زنان به فرزندآوری بيشتر پيش‌بينی شده بود، امروز امنيت شغلی آن‌ها را تهديد می‌کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 42

    […] […]

  • رضا

    عنوان مطلب : «یک سوم زنان ایرانی پس از مرخصی زایمان اخراج می‌شوند» و در متن: «بخش خصوصی یک سوم از زنان شاغل را پس از بازگشت از مرخصی زایمان، اخراج می‌کند.» این دو با هم بسیار متفاوتند چون بخش بزرگی از زنان در بخش دولتی شاغل هستند که شامل این یک سوم شما نمیشوند!!!