ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نشست ویژه شورای امنيت درباره اوکراين

بحران در شرق اوکراین ادامه دارد. نشست ویژه شورای امنیت در این رابطه به نتیجه‌ای نرسید. کی‌يف برای طرفداران روسیه مهلت تعیین کرد و یانوکوویچ تنها راه حل را برگزاری همه‌پرسی دانست.

شورای امنيت سازمان ملل متحد در نشستی اضطراری بحران اوکراين را بررسی کرد اما به نتیجه‌ای دست نیافت. کی‌يف برای نیروهای طرفدار روسیه در شرق مهلت تحویل سلاح تعیین کرد.

سامانتا پاور، نماينده آمريکا در سازمان ملل، عامل ناآرامی‌های شرق اوکراین را روسیه دانست.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در نشست اصطراری شورای امنیت سامانتا پاور، نماينده آمريکا در سازمان ملل، عامل ناآرامی‌های شرق اوکراین را روسیه دانست و گفت آمریکا می‌داند چه کسی پشت این رویدادها قرار دارد.

ويتالی چورکين، نماينده روسيه در سازمان ملل متحد نیز این اتهام نماینده آمریکا را رد کرد و خواهان توقف آن‌چه «توسل کی‌يف به زور در شرق اوکراین» خواند، شد.

مارک ليال گرانت، نماينده بریتانیا در سازمان ملل نيز ضمن آن‌که خواهان کاهش نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین شد، به‌شدت از روسیه انتقاد کرد و گفت اقدام‌های روسیه شرق اوکراین دستخوش خطر می‌کند.

اين نشست پیش از آن‌که صبح دوشنبه (۲۵ فروردين / ۱۴ آوريل) دولت اوکراين برای توسل به اقدام نظامی عليه شبه‌نظاميان هوادار روسيه در شرق اوکراين مدت زمان تعیین کند برگزار شد.

آسوشیتدپرس نوشته است در پی ناآرامی‌ها در شرق اوکراین دولت این کشور برای مقابله با اقدام‌های شبه‌نظاميان طرفدار روسيه در این منطقه سرباز مستقر کرد.

همچنین اولکساندر تورچينوف، رئيس‌جمهوری اوکراين به هر کس که روز دوشنبه سلاح خود را در شرق اوکراين تحويل دهد، تضمين عفو داد.

ويکتور يانوکوويچ اوکراين را در آستانه جنگ داخلی دانست.

روز يکشنبه درگیری‌های نظامی بین نيروهای ويژه اوکراينی با شبه‌نظاميان طرفدار روسيه در حومه اسلاويانسک واقع در شرق اوکراين رخ داد.

در تنش‌های روز شنبه (۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین) نیز یک افسر سرویس امنیتی در جریان تیراندازی با شبه‌نظامیان طرفدار روسیه کشته شد. همچنین طی این درگیری پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بسیاری از شهرداری‌ها و ساختمان‌های دولتی در شرق اوکراين توسط طرفداران روسیه به تصرف درآمده و احتمال می‌رود که اين مناطق نيز همچون کریمه اعلام خودمختاری کنند.

در همین حال ويکتور يانوکوويچ، رئيس‌جمهوری برکنار شده اوکراين در سخنانی در شهر «روستوف اون دون» روسيه، اوکراين را در آستانه جنگ داخلی دانست و خود را همچنان «رئيس‌جمهوری قانونی» این کشور خواند.

وی تنها راه جلوگیری از تجزیه اوکراین را برگزاری همه‌پرسی در این کشور خواند و گفت در ادامه همه‌پرسی، قانون اساسی جدید باید تدوین شود و سپس انتخابات پارلمانی برگزار شود.

يانوکوويچ همچنین کی‌يف را متهم کرد که با همکاری با سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سی.‌آی.‌ای) عمليات ويژه در مناطق شرقی اوکراين را آغاز کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.