ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکايت ایران از آمريکا به دلیل ندادن روادید به ابوطالبی

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد که شکایت این کشور از آمریکا در رابطه با عدم اجازه ورود حمید ابوطالبی، سفیر جدید ایران در سازمان ملل متحد، در دست اقدام است.

حمید ابوطالبی، سفیر جدید و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، مرضيه افخم گفت برای رسيدگی به موضوع، این شکایت از طريق سازوکارهای رسمی موجود در سازمان ملل، شامل طرح موضوع در کميته ارتباط با دولت ميزبان که وظيفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد، فعال شده است .

به‌گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام آمريکا در عدم صدور رواديد برای سفير و نماينده دائم جمهوری اسلامی ايران «نقض مقررات بين‌المللی» و «بر خلاف قرارداد مقر بين سازمان ملل متحد و دولت آمريکا» است.

دولت آمریکا ورود حمید ابوطالبی به خاک این کشور را ممنوع اعلام کرده است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، چندی پیش حمید ابوطالبی را به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل انتخاب کرد.

بسیاری از منابع گفته‌اند که ابوطالبی در جریان گروگان‌گیری سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ (۱۹۷۹) عضو «دانشجویان پیرو خط امام» بوده و در این ماجرا دست داشته است. گروگان‌گیری در سفارت آمریکا یک سال به‌طول انجامید و نقش مهمی در تیرگی بیشتر روابط ایران و آمریکا داشت.

ابوطالبی اتهام گروگان‌گیری و اشغال سفارت آمریکا را رد کرده و گفته که تنها به‌عنوان مترجم به «دانشجویان خط امام» کمک کرده است.

ابوطالبی پیش از این به عنوان سفیر ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا مشغول فعالیت بوده است. او اکنون به جای محمد خزاعی انتخاب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    ایشان در پست سفیر حکومت در ایتالیا در ترورهای زنجیری مخالفان در اروپا دست داشته !؟

  • Neda

    دیگر ساختمانی متعلق بدولت ایران در آمریکا و کانادا نمانده تا بابت خسارت ترورها مصادره شود. ایندفعه خسارت حمله بسفارت را از پول مسدود شده بر میدارند.