ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قاضی، شکارچی پرندگان را به جای حبس به انجام کار پژوهشی محکوم کرد

حسين‌علی ابراهيمی کارنامی، مديرکل حفاظت

حسين‌علی ابراهيمی کارنامی، مديرکل حفاظت محيط زيست استان فارس گفت: «متخلف جوانی که در تالاب بين‌المللی پريشان کازرون فارس اقدام به شکار و صيد غيرمجاز پرندگان کرده بود با حکم يک قاضی به زندان نرفت، بلکه به تهيه گزارش پژوهشی و مطالعه درباره محيط زيست محکوم شد.»

تالاب پريشان کازرون فارس

مديرکل حفاظت محيط زيست استان فارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ايرنا، گفت: «اين شکارچی متخلف که در تالاب پريشان اقدام به صيد ۳۸ قطعه دراج کرده بود با اقدام به موقع محيط‌بانان دستگير و به دادگاه تحويل داده شد.»

وی افزود: «قاضی دادگستری با توجه به اين‌که اين شکارچی متخلف ۱۸ سال دارد و با هدف اصلاح وی و ترويج فرهنگ زيست‌محيطی، او را به پرداخت ۱۵۲ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم و برايش تعويق صدور حکم به مدت يک سال صادر کرد.»

مديرکل محيط زيست فارس گفت: «همچنين براساس حکم قاضی اين شکارچی متخلف متعهد شده که در ايام تعويق، محيط‌بان افتخاری اداره حفاظت محيط زيست شهرستان کازرون باشد و ظرف اين مدت همکاری مستمری با محيط‌بانان داشته باشد.»

ابراهيمی کارنامی افزود:‌«همچنين اين شکارچی خاطی بايد در مدت تعليق، پژوهش کاملی در مورد پرندگان مهاجر و آبزی و کنار آبزی و وضعيت زندگی پرندگان درياچه پريشان به همراه مستندات (عکس و ارائه پژوهش) تهيه و به دادگاه ارائه کند.»

تالاب پريشان با وسعت ۴۳ کيلومترمربع در ۱۲ کيلومتری جنوب شرقی شهر کازرون در حاشيه جنوبی ارتفاعات زاگرس واقع شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر اسلامی

    عالییییییی ... آفرین به این حکم !

  • leila

    درود... برای اولین بار در طول زندگی ام چنین حکم عاقلانه و عادلانه و صدالبته تنها قاضی عادلی است که دیدم و درباره اش شنیدم.... بهترین نوع مجازات وبقول دوستان باتوجه به سن کم خاطی, صدالبته منجر به رشد وبلوغ فکری او شده و تبدیل به یک انسان متمدن و دوستدار محیط زیست و حیات وحش خواهدشد...........دست مریزاد جناب قاضی

  • کامیار

    خیلی‌ خوشحال شدم که از این دست قاضیان در این دستگاه فاسد پیدا میشوند

  • سیمین

    یکی از بهترین احکامی که تا به حال شنیده ام. هیچ مجازاتی موثرتر از آگاهی فرد از عواقب کار خلافش نیست بخصوص که متهم 18 ساله است و خیلی زود متوجه خواهد شد. ای بسا بعد از دورۀ تحقیقی اش به یک محیط بان نمونه تبدیل شود.