ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات افغانستان: عبدالله عبدالله یا اشرف غنی احمدزی؟

شمارش آرا درانتخابات افغانستان

کمیسیون انتخابات افغانستان روز یکشنبه ۲۴ فروردین در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که از مجموع ۱۰درصد آرای شمرده شده، عبدالله عبدالله  ۹ / ۴۱  درصد و اشرف غنی ۶ / ۳۷  درصد را به دست آورده‌اند.  با توجه به آرای شمرده شده تا این لحظه، زلمی رسول، وزیر خارجه پیشین، ۹ / ۸ درصد و عبدالرب رسول سیاف، از مجاهدان سابق و رهبران جهادی افغانستان، ۱ / ۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

هنوز آرای ولایت بدخشان، بغلان، غور، نورستان، دایکندی، پکتیکا، وردک و غزنی در نتایج اولیه محاسبه نشده است و احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود.  یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات در افغانستان، گفته است که نتایج اعلام شده پس از بررسی شکایت‌های انتخاباتی و شمارش باقی‌مانده آرا ممکن است تغییر کند.

گزارش شهزاده سمرقندی را از شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ببینید:

در این گزارش ویدیویی عزیز حکیمی، مدیر سایت «افغانستان مانیتور» و عزیز بارز، دیپلمات سابق افغانستان در مورد برنامه های دو نامزد اول می گویند.

فهیم دشتی یکی از آشنایان دیرین عبدالله عبدالله و احمدشاه مسعود، با تاکید به تعلقات و روابط قومی این کاندید‌ها گفت: «با اینکه هر دوی این نمایندگان تلاش کرده‌اند معاون‌های خود را از اقوام مختلف انتخاب کنند اما بحث‌های قومی همچنان بین رای‌دهندگان داغ است.»

زهرا سپهر، مدیر موسسه توسعه و حمایت از زنان افغانستان و زینب محقق، روزنامه نگار در کابل در مورد بیم به حاشیه رانده‌شدن مطالبات زنان رای‌دهنده می گویند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.