ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاهده تعدادی جسد در کابین‌های کشتی سوول

ناخدای کشتی سوول می‌گوید به دلیل توفان و سرمای آب، دستور تخلیه فوری سرنشینان را نداده است. غواصان در این میان تعدادی جسد را در کابین‌های کشتی دیده‌اند اما قادر به بیرون اوردن آنها نیستند.

ناخدای کشتی سوول پس از بازداشت عنوان کرده که به دلیل توفان و سرمای آب، دستور تخلیه فوری سرنشینان را نداده است. غواصان در این میان تعدادی جسد را در کابین‌های کشتی دیده‌اند اما قادر به بیرون اوردن آنها نیستند.

SEWOL ship

لی جون سئوک، ناخدای ۶۹ ساله کشتی سوول، در نخستین جلسه بازپرسی خود در روز شنبه ۱۹ آوریل، به خبرنگاران گفت که توفان بسیار شدید و آب بس سرد بود و بیم آن می‌رفت که آوردن سرنشینان به بیرون از کابین‌ها خطر جانی بیشتری داشته باشد.

کاپیتان کشتی سوول در شامگاه جمعه ۱۸ آوریل بازداشت شد. دادستانی کره جنوبی صبح روز جمعه برای او و دو نفر دیگر از خدمه کشتی حکم حلب صادر کرده بود. اتهام آنها اهمال در انجام وظیفه و نقض مقررات دریایی عنوان شده است.

مسئولان کشتی به گفته کسانی که از سانحه جان به در برده‌اند، توصیه کرده بودند که مسافران از جای خود تکان نخورند و در کابین‌هایشان بمانند. این کشتی مسافربری با ۴۷۶ مسافر بامداد چهارشنبه ۱۶ آوریل و احتمالا به دلیل برخورد با یک صخره، به سرعت به پهلو غلطید و غرق شد.

هنوز از سرنوشت ۲۶۸ مسافر این کشتی اثری نیست و احتمال می‌رود که بیشتر قربانیان کسانی باشند که در کابین‌های کشتی گیر افتاده بودند.

بازماندگان و بستگان قربانیان این سانحه، در اعتراض به رفتار کاپیتان و خدمه کشتی، در ساحل مشرف به محل واژگونی کشتی تجمع کرده و شعار می‌دهند. آنها می‌خواهند که کشتی از حالت واژگون خارج شود تا سرنوشت آنها که ناپدید شده‌اند هرچه زودتر روشن شود.

ناخدای کشتی سوول (وسط) می‌گوید تنها برای چند دقیقه از کابین بیرون رفته است

از میان ۴۷۶ مسافر، تنها ۱۷۹ نفر نجات یافته‌اند و تاکنون ۲۹ جسد از آب گرفته شده است. بیشتر مسافران ناپدید شده، دانش آموزان یک دبیرستان بودند که از سوی مدرسه به گردشی علمی می‌رفتند.

غواصان تیم نجات گفته‌اند که تعدادی جنازه را در یکی از کابین‌های کشتی مشاهده‌ کرد‌ه‌اند که به نظر نوجوان می‌رسند. آنها به دلیل بدی هوا و جریان شدید آب نتوانسته‌اند شیشه کابین‌ها را بشکنند و اجساد را بیرون بکشند.

امیدی به این نیست که کسی از مفقود شدگان، پس از گذشت چهار روز از سانحه، زنده مانده باشد. روز شنبه ۱۹ آوریل برای نخستین مرتبه فیلمی ویدئویی از لاشه کشتی در زیر آب نشان داده شد اما جسدی در این فیلم دیده نمی‌شود.

کاپیتان کشتی تایید کرده که در زمان بروز سانحه در کابین فرماندهی نبوده است. او گفته که صرفا برای زمانی بسیار کوتاه و به دلایل شخصی از کابین بیرون رفته و درست در همین زمان سانحه رخ داده است. او این اتهام را که مست بوده رد کرده است.

روز جمعه هم‌چنین اعلام شد که معاون مدرسه‌ای که دانش آموزان به تصمیم آن به گردش با کشتی رفته بودند، خودکشی کرده است. تحقیقات در باره علت خودکشی او ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.