ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر تعرفه‌های تلفن از اول اردیبهشت

جامعه زمانه

بر اساس مصوبه‌ای که چندی

بر اساس مصوبه‌ای که چندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تدوین شده قرار است از این پس هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه بر اساس میزان دقایق مکالمه محاسبه شود.

هزینه‌های مربوط به تلفن ثابت و همراه اول تغییر کرده است. به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، تغییر تعرفه‌های همراه اول از نخستین روز ماه اردیبهشت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، بر اساس مصوبه‌ای که چندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تدوین شده قرار است از این پس هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه اول همچون دو اپراتور دیگر تلفن همراه در ایران، نه بر اساس پالس که بر اساس شمار دقایق محاسبه شود.

بر این اساس سقف تعرفه هر دقیقه «مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی» ۳۰ ریال، «مکالمه ثابت به ثابت بین استانی» ۳۳۰ ریال و «مکالمه ثابت به تلفن‌ همراه سایر اپراتور‌ها» ۶۲۵ ریال تعیین شده است.

پیش از این هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه برخی اپراتور‌ها بر اساس پالس محاسبه می‌شد و بر همین اساس به عنوان مثال در استانی مانند تهران «نرخ پالس ثابت به ثابت شهری» برای استان‌هایی که هم‌کدسازی انجام نشده بود، ثابت به ثابت بین‌شهری و پالس ثابت به همراه اول ۰۳. ۵۱ ریال محاسبه می‌شد و هر دقیقه مکالمه با ایرانسل و رایتل ۶۲۵ ریال هزینه داشت.

کمیسیون تعرفه پایه یکنواخت یک دقیقه مکالمه تلفن‌همراه سیم‌کارت دائمی برای اپراتورهای تلفن‌ همراه برای تماس‌های درون شبکه‌ای را مستقل از مسافت ۴۹۹ ریال تعیین کرده که بر اساس پروانه‌های صادره، اپراتور‌ها می‌توانند در شرایط رقابتی تعرفه‌های مذکور را تا حداکثر ۲۰ درصد بالا‌تر اعمال کنند که سقف این تعرفه برابر ۵۹۹ ریال خواهد بود و این مبلغ برای سیم‌کارت‌های اعتباری می‌تواند حداکثر ۵۰ درصد بالا‌تر باشد.

پیش از این هزینه هر پالس مکالمه درون‌شهری ۵۱ ریال بود، اما اکنون قرار بر آن است که مشترکان برای هر دقیقه مکالمه درون‌شهری ۳۰ ریال پرداخت کند.

در زمینه‌ تلفن‌های بین‌شهری در گذشته کمترین تعرفه، ۱۵ تومان و بالا‌ترین ۸۶ تومان بود که از این پس در تمام شهرستان‌ها به صورت یکسان محاسبه و هر دقیقه تماس ۳۳۰ ریال قیمت خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.