ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مصطفی تاج‌زاده: در دادگاه غيرعلنی شرکت نمی‌کنم

مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزیر

مصطفی تاج‌زاده، معاون سیاسی وزیر کشور دولت محمد خاتمی و از سیاستمداران اصلاح‌طلب در ایران که قرار است ۲۰ اردیبهشت‌ماه در پیوند با پرونده جدیدی محاکمه ‌شود، اعلام کرد که در دادگاه غيرعلنی شرکت نمی‌کند و به جرم خود «افتخار» می‌کند.

مصطفی تاج‌زاده: به اين جرم افتخار می‌کنم و آماده پذيرش پيامدهايش نيز هستم

به گزارش «نوروز»، مصطفی تاج‌زاده در نامه‌ای به همسرش فخرالسادات محتشمی‌پور از این تصميم خود خبر داده و افزوده است: «تشکيل دادگاه برای شهروندی که در سال‌های گذشته در بند انفرادی محبوس بوده است، برخلاف خواست آمران و مباشرانش اين نکته مثبت را در خود دارد که همگان را متوجه می‌کند که اين محاکمه نه به انتخابات ۸۸ ربط دارد و نه به تظاهرات مسالمت‌آميز مردمی مربوط است بلکه در حقيقت مسئله همان است که بود. يعنی منتقدان حکومت تک‌صدا بايد ساکت يا سرکوب شوند.»

تاج‌زاده با تأکید بر این‌که «تنها جرم من آن است که زير بار اين حکم شاهانه نمی‌روم» افزوده است: «به اين جرم افتخار می‌کنم و آماده پذيرش پيامدهايش نيز هستم.»

این عضو رهبری «جبهه مشارکت ایران اسلامی» گفته است به‌طور رسمی از صادق لاريجانی، رئیس قوه قضائیه خواسته است که به علت سياسی بودن اتهاماتش دستور دهد دادگاه طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی به شکل علنی و با حضور هیأت منصفه برگزار شود.

تاج‌زاده تأکید کرده است: «دستگاه قضائی نمی‌تواند به اين بهانه محکمه را غيرعلنی برگزار کرده و متهم را از حقوق اوليه خويش محروم کند.»

پنج روز پیش، امیر حسین‌آبادی، وکیل مدافع مصطفی تاج‌زاده، گفته بود موکلش در پیوند با پرونده جدیدی که سال گذشته برای وی و در حین سپری کردن دوران محکومیت در زندان تشکیل شده، محاکمه می‌شود.

حسین‌آبادی‌ گفت:‌ «هنوز به‌طور کامل موفق به مطالعه این پرونده نشده‌ام و امیدوارم به‌زودی و با موافقت قاضی رسیدگی‌کننده ضمن ملاقات با موکلم از محتویات پرونده آگاه و خود را برای دفاع از آقای تاج‌زاده آماده کنم.»

مصطفی تاج‌زاده در سال ۱۳۸۸ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش سال زندان محکوم شد.

وکیل وی می‌گوید با توجه به قانون مجازات مصوب سال ۱۳۹۲ یک سال از میزان محکومیت تاج‌زاده بایستی کاسته شود و به‌زودی دوران محکومیت وی به پایان برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.