ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنشر سخنان هاشمی رفسنجانی درباره نقش زنان

وب‌سايت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی،

وب‌سايت رسمی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، روز یکشنبه ۳۱ فروردين، سخنان او درباره نقش زنان در جامعه را در کنگره بين‌المللی زنان در سال ۱۳۶۷ را بازنشر کرد.

هاشمی در این سخنرانی گفته دوره خشک‌مقدسی‌گری نسبت به زنان به سررسیده است

هاشمی در سخنرانی خود گفته بود: «اگر فکر کنيم که همه وقت فعال خانم‌ها بايد صرف خانه‌داری و بزرگ کردن چند بچه شود، اين با عقل و منطق و واقعيت‌های زندگی منطبق نيست.» هاشمی افزوده بود که دوران خشک مقدس‌گری‌ها به سرآمده است.

بازنشر اين خبر در وب‌سايت رسمی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در حالی است که آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ديروز طی سخنانی در ديدار با زنان برگزيده گفت که ايده غربی برابری زن و مرد از اساس غلط است.

در ادامه مطلب سايت هاشمی رفسنجانی از قول او نقل شده است: «در اسلام تقريباً دراکثريت نزديک به تمام موارد زندگی اجتماعی، زن می‌تواند نقش مساوی با مرد داشته باشد. البته با قطع نظر از شرايطی که بر زنان تحميل شده و مشکلاتی که سنن و آداب من در آوردی بر خانم‌ها تحميل کرده است».

همچنين حسن روحانی، رئيس‌جمهوری ایران نیز روز یکشنبه، از وجود کاستی‌ها در زمينه عدالت جنسيتی سخن گفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hassan

    این اقای رسما جانی خیلی نامرد است زمان جنگ بچه های مردم درجبهه ها کشته میشدندولی ‍‍‍‍پسرایشان مشغول دریافت پورسانت خرید اسلحه وفروش نفت بود

  • mmansour piry khanghah

    http://www.hashemirafsanjani.ir/content/%D9%85%D9%86%D8%B9-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

  • mmansour piry khanghah

    سانسور و مردم فریبی ممنوع!یا دغلبازی رفنجانی را برملا کنید و یا گفته هایش را  کامل پخش کنید که مردم خود بفهمند که با چه موجود بد ذاتی روبرو هستند. هاشمی رفسنجانی  از نظر سیاسی ،شخصیتی،دانایی،معلومات،توان رهبری شیعیان  و دیگر خصوصیات... حد اقل یک سر و گردن از اقای خامنه ای پست تر است.لذا  تحمیل کردن وی به جوانان کشور عملی زشت و مغایر با منافع ملّی است. شرمتان باد که از یک طرف کشتار دهه ۶۰ را تقبیح و از طرف دیگر یکی از عاملین آنرا   پرچمدار دفاع از دمکراسی ، حقوق بشر و جنبش برابری زن با مرد، معرفی می کنید. «اکبر هاشمی رفسنجانی: البته موارد خاصی هم هست که در فقه مطرح است . که روی آن بحث شده ، بعضی از آنها که از نظر شخصی من که من ارزشی ندارم . فقط به اندازه طلبه ای که یک مقدار فقه خوانده ام که می توانم حرف بزنم ، قابل بحث است . بعضی ها روشن ترند ولی بعضی از آنها قابل مباحثه اند.»