ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون روحانی: آمار انصراف‌دهندگان از يارانه خوشايند نيست

محمد شریعتمداری، معاون اجرايی رئيس‌جمهوری

محمد شریعتمداری، معاون اجرايی رئيس‌جمهوری ایران، آمار کسانی را که از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند، خوشايند ندانست.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمد شريعتمداری روز دوشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه، با اشاره به اين‌که روزانه به طور ميانگين دو تا چهار ميليون و ۲۰۰ هزار خانوار برای دريافت يارانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: «بخش اندکی از ثبت‌نام کنندگان بودند که درآمد خود را بالای دو ميليون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند و آمار به‌دست آمده از ميزان انصرافی‌ها خوشايند نيست.»

وی با اشاره به تبليغات صدا و سيما برای انصراف از يارانه‌ها گفت: «می‌توانستيم مذاکرات بهتر و کار تبليغاتی مناسب‌تری را انجام دهيم. دولت از تمامی مردم برای دريافت از يارانه درخواست نکرده بود بلکه در دهک‌های ۹ و ۱۰ درآمدی برای انصراف از دريافت يارانه درخواست کرده بود.»

به‌گفته معاون اجرايی رئيس‌جمهوری ایران در نظرسنجی‌های دولتی ۱۰ درصد از مردم اعلام کردند که از دريافت يارانه انصراف می‌دهند و بخش عمده‌ای از سرمايه‌داران نيز اعلام کرده بودند که يارانه را خودشان بين افراد فقير می‌توانند بهتر توزيع کنند و يا اين‌که در سايت «رفاهی.آی‌آر» ثبت‌نام کردند، برای اين‌که احساس کرده بودند دولت آن‌ها را ثروتمند تلقی می‌کند و در آينده برای آن‌ها مشکلاتی ايجاد خواهد شد.

دولت حسن روحانی برای پرداخت يارانه نقدی ۱۰۰۰ ميليارد تومان کسری بودجه دارد و به همین ‌دلیل از کسانی که توانایی مالی دارند خواست تا از دریافت یارانه انصراف دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    با عرض پوزش . در نوشتار بالا ( جناب علی ) صحیح است نه جناب اردیبهشت .

  • بهنام

    با نظر جناب اردیبهشت کاملآ موافقم . اول اینکه این در واقع ثبت نام یارانه به یک همه پرسی بر ضد نظام و سیاستهای فریبکارانه اش تبدیل شد و مردم توانستند به این وسیله حرف خود را بزنند و عدم اعتماد و اطمینان خود را به دولت و حکومت علننآ فریاد زنند . دوم اینکه حتی مزدوران و مواجب بگیران و نوچه های سلطان علی ، اعم از بسیجی و سپاهی و غیره ، هم آنها را باور ندارند و آنها هم ثبت نام کردند و در آمد خود را کمتر از واقع بیان کردند و نشان دادند که در واقع مگسانند گرد شیرینی و اگر صحبت از قطع جیره و مواجب مزدوریشان در پیش آید ، آنها هم به نظام و رهبر پوشالی پشت خواهند نمود . سوم اینکه آن چهار مرجع فسیل تهی مغز بدانند و بفهمند که مردم هیچ اهمیتی برای آنان قائل نیستند و هیچ توجه ای به سخنان گهر بار ضد مردمی آنان نکردند و آنان را به هیچ انگاشتند ، حال این فسیلهای مذهبی کی میخواهند از خواب خرگوشی بیدار شوند خدا میداند . در واقع و به طور کلی این طرح شکست خورده و رژیم پوسیده را در بن بست دیگری فرو برده است .

  • عطار

    این که گفتند آمار انصراف‌دهندگان از یارانه خوشایند نیست، در عوض کمک های نجومی به دشمنان ایران مانند حکومت بشار اسد و حزب اله لبنان و سران غزه و ساخت صدها مسجد و ساخت گنبدها و گلدسته های طلا و صحن و ... در عراق و جاهای دیگر دراختیار داشتن دارایی آستان امام رضا و بنیاد مستضعفان و بنیادهای دیگر و دارایی هایی که دست سپاه است و .... خوشایند رهبر مسلمین جهان (!) و مراجع عظام (!) و سران سپاه و سلسله جلیله روحانیت و ... است

  • ali

    درسهای زیادی از این عدم انصرا ف مردم می توان گرفت: ۱ـ محبوبیت مراجع تقلید نزد مردم، که همگی تقاضای انصراف ازیارانه برای کمک به نظام و مستضعفین کرده بودند ۲ـ محبوبیت رئیس جمهور و دولت او، یا به عبارت دیگر نظام اسلامی ۳ـ میزان اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران، در واقع یک رفراندوم بود به نظام بعد از ۳۵ سال!