ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"همه خانواده‌ها گریه می‌کردند؛ بچه‌ها را کتک زده بودند"

خانواده‌های زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین

صبح روز پنجشنبه، ۲۸ فروردین، بیش از صد تن از ماموران گارد ضد شورش زندان اوین ضمن بازرسی بند ۳۵۰، زندانیان را کتک زدند  و ۳۱ تن از زندانیان را به سلول انفرادی منتقل کردند.

در پی شندین خبر کتک زدن زندانیان سیاسی، خانواده‌های زندانیان تجمع کردند و خواستار ملاقات شدند. تاکنون تنها تعدادی از خانواده‌ها موفق شدند که عزیزانشان را ببینند. به زندانیانی که جراحت‌های بیشتری دارند اجازه ملاقات داده نمی‌شود.

ویدئویی را که از پشت درهای سالن ملاقات زندان اوین پس از ملاقات خانواده با زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ گرفته شده است، ببینید:

خانواده‌هایی که توانسته‌اند وارد سالن ملاقات شوند، پس از مشاهده وضعیت زندانی‌های سیاسی مضروب، از شدت جراحات، کبودی‌ها و ملتهب بودن بدن عزیزانشان منقلب شده‌ و پشت درهای زندان اوین گریه می‌کنند.

خواهر محمد شجاعی در توصیف وضعیت برادرش در حالی که گریه می‌کرد گفت: «تمام سر و صورتش باد کرده بود. دست و پایش را با زنجیر بسته و در‌‌‌ همان حال او را با باتوم کتک زده بودند.»

پدر حسین رونقی که سعی کرده است در تمام این روز‌ها با رسانه‌ها در ارتباط باشد در توصیف وضعیت سالن ملاقات گفت: «همه خانواده‌ها گریه می‌کردند؛ بچه‌ها را کتک زده بودند.»

وضعیت جسمی و روحی تعدادی از مادران و همسران پس از ملاقات زندانی‌های بند ۳۵۰ وخیم توصیف شده است. مادر اکبر امینی، پس از دیدار فرزندش در بیرون از زندان از شدت گریه از هوش رفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.