ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سکسوآلیته

ترجمه کتاب "سکسوآلیته" اثر جفری ویکس؛ مترجم: حمید پرنیان

مطالعاتِ امور جنسی، حوزه‌ای بسیار نوپاست و به بررسی جنبه‌های مختلف (هنری، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، تاریخی، ادبی، سیاسی، و روان‌شناختی) امور جنسی می‌پردازد؛ بنابراین، بینارشته‌ای است و می‌کوشد تا امور جنسی را در تقاطعی از مفاهیمِ تواناییِ جسمانی و سن و طبقه و قومیت و جنسیت و هویت جنسیتی و بهداشت و ملیت و نژاد و دین و هویت جنسی بکاود.  کتاب «سکسوآلیته» (۱۹۸۶، ۲۰۰۳، ۲۰۰۹) نوشته‌ی جفری ویکس نیز در زمره‌ی همین ادبیات است.

در حوزه‌ی مطالعات امور جنسی و هم‌چنین مطالعات تاریخی و جامعه‌شناختی در زمینه‌ی دگرباشانِ جنسی،  جفری ویکس نامی آشناست. وی یکی از دانشگاهیانِ انگلیسیِ پیشگام بود که در «جبهه‌ی رهایی همجنسگرایان» مشارکت داشته و یکی از اعضای موسسِ نشریه‌ی «چپ گی» بوده که در ده شماره (۱۹۷۵ تا ۱۹۸۰) منتشر گشت.

جفری ویکس کتاب‌های بسیاری در حوزه‌های متعددی منتشر کرده که برخی از آن‌ها که مستقیما به امور جنسی مربوط می‌شوند عبارتند از: امور جنسی و ناخشنودی‌های‌اش (۱۹۹۳)؛ سکس، سیاست و جامعه (۱۹۸۹)؛ علیه طبیعت: مقالاتی درباره‌ی تاریخ و امور جنسی و هویت (۱۹۹۱)؛ اخلاق‌های ابداع‌شده: ارزش‌های جنسی در عصر عدم‌قطعیت (۱۹۹۵)؛ ایجادِ تاریخ جنسی (۲۰۰۰).

وی هم‌اکنون در دانشگاه «London South Bank» استادِ پژوهشگر است.

تمام بخش‌های ترجمه کتاب سکسوآلیته اثر جفری ویکس، ابتدا در بخش اندیشه زمانه منتشر شدند. این کتاب دارای ۶ فصل است. اصل انگلیسی آن ۱۹۴ صفحه است. بخش‌های مختلف کتاب به گونه‌ای است که می‌توان از هر جایی خواندن آن را آغاز کرد، هر چند طبیعی است که بهتر است بر مبنای نظم کتاب خوانده شود.

کل کتاب در یک فایل PDF

ترجمه کتاب سکسوآلیته در بخش اندیشه زمانه:

مشخصات اصل انگلیسی کتاب کتاب "سکسوآلیته" (امور جنسی) اثر جفری ویکس

Jeffrey Weeks: Sexuality, 3rd ed., New York and London: Routledge 2010

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهرزاد

    سلام خسته نباشید. لینک دانلود «کل کتاب در یک فایل PDF» در دسترس نیست.

  • shakib

    درود بر سایت زمانه ممنون بابت قرار دادن تمام کتاب در فایل pdf خسته نباشید از مترجم و همکاران ♥سپاس گذاری♥