ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انصراف دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از دريافت يارانه نقدی

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، از

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، از انصراف بيش از دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از دريافت يارانه نقدی و درآمد ۱۲۰۰ ميليارد تومانی دولت از اين محل خبر داد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ضمن اعلام این خبر گفت: «کسانی که اعلام کرده‌اند متقاضی دريافت يارانه هستند، به مانند گذشته هر نفر حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان يارانه نقدی دريافت خواهد کرد و درآمد ناشی از انصراف دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر به نفع خدمات عمومی در زمينه بهداشت، درمان، حمل و نقل، توليد و اشتغال مصرف خواهد شد.»

سخنگوی دولت همچنین گفت: «در روزهای نخست تعداد افرادی که ثبت‌نام نکرده بودند، به بيش از ۱۰ درصد رسيد و پيش‌بينی ما اين بود که حدود هفت تا هشت ميليون نفر از ثبت‌نام انصراف دهند.»

به‌گفته وی در اين مرحله مبالغی که در اختيار دولت قرار می‌گيرد، ۹۳۰۰ ميليارد تومان است که کمتر از رقمی است که در قانون بودجه ۹۳ دولت می‌توانست از اين منبع استفاده کند.

پیش از این دولت از نخبگان، صاحبان نفوذ و سرمایه خواسته بود که برای دریافت یارانه ثبت نام نکنند تا این هزینه در بخش‌هایی چون سلامت یا محیط زیست خرج شود.

همچنین با حمایت دولت کمپینی به نام «نه به یارانه»‌ توسط برخی از دانشگاهیان، فرهنگان، ورزشکاران، پزشکان و سایر گروه‌های اجتماعی  تشکیل شد که مردم را به انصراف از دریافت یارانه فرا می‌خواند.

روز دوشنبه، یکم اردی‌بهشت‌ماه محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری ایران، گفت: «بخش اندکی از ثبت‌نام کنندگان بودند که درآمد خود را بالای دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند و آمار به‌دست آمده از میزان انصرافی‌ها خوشایند نیست.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.