ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سابقه حضور یکی از «پرکارترین» کودک‌آزاران آمریکایی در ایران

معلم آمريکايی که احتمالاً يکی

معلم آمريکايی که احتمالاً يکی از بزرگ‌ترين کودک‌آزاران تاريخ اين کشور است، سابقه تدريس در نه کشور خارجی از جمله ايران را در کارنامه خود دارد.

او در «مدرسه آمريکايی تهران» در سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۵۱ تدریس می‌کرد و از ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶ معلم مدرسه «پاسارگاد» در شهر «اهواز» بود.

«اداره تحقيقات فدرال» (اف.بی.آی) در اعلاميه‌ای که دوشنبه اول ارديبهشت‌ماه (۲۱ آوريل)، از سوی دفتر مرکزی اين اداره در شهر «هوستون» منتشر شد، از مردم کشورهای ايران، لبنان، عربستان سعودی، اسپانيا، اندونزی، نيکاراگوئه، يونان، ونزوئلا و بريتانيا خواسته است تا در جمع‌آوری اطلاعات درباره قربانيان احتمالی يک کودک‌آزار کمک کنند.

«ويليام جيمز واهی»، معلم آمريکايی که احتمالاً يک کودک‌آزار بين‌المللی بوده است، ماه پيش خودکشی کرد. به گزارش «سی.ان.ان»، واهی دو روز پس از آن دست به خودکشی زد که يک قاضی در هوستون اجازه تجسس در «فلش درايو» او را که ظاهرا دربردارنده عکس‌هايی از آزار جنسی کودکان بوده است، صادر کرد.

به نقل از اعلاميه اف.بی.آی، در اين حافظه کامپيوتری عکس‌هايی از دست‌کم ۹۰ قربانی وجود داشته است که قديمی‌ترين آنها تنها به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد. اين قربانيان همگی بين ۱۲ تا ۱۴ سال داشته اند و در عکس‌ها در حالت بيهوشی يا خواب به نظر می‌رسند. اين تصاوير همگی همراه با شرح‌هايی در کنار آنها ذخيره شده بودند که به محل و تاريخ سفرهای اخير واهی با دانش‌آموزان خود اشاره داشته است.

اعلاميه اف.بی.آی می‌‌افزايد که اين شهروند آمريکايی پس از مواجهه با عکس‌های کشف‌شده، تصديق کرده که در سرتاسر زندگی خود به آزار کودکان دست می‌زده است و همواره پيش از تجاوز جنسی، به آنها قرص‌های خواب‌آور مخصوص کودکان را می‌خورانده است.

بنا به اطلاعات مندرج در اين اطلاعيه، واهی که زمان مرگ ۶۴ سال داشت، از سال ۱۹۷۲، يعنی بيش از چهار دهه به تدريس در گوشه‌و‌کنار دنيا مشغول بود. او که دارای سکونت‌گاه‌هايی در «لندن» و جزيره «هيلتون هد» در «کارولينای جنوبی» نيز بوده است، سابقه تدريس در بسياری از مدرسه‌های بين‌المللی آمريکا را به عنوان معلم راهنمايی و دبير دبيرستان در کارنامه خود داشت.

اف.بی.آی گزارش داده است که واهی به تدريس جغرافيا، علوم اجتماعی و تاريخ می‌پرداخت و به مربی‌گری تيم‌ اصلی بسکتبال پسران مدرسه در رده نوجوانان نيز مشغول بود. وی همچنين به طور منظم در اردوهای آموزشی شبانه دانش‌آموزان شرکت می‌جست.

بنا به گزارش «آسوشيتد پرس»، «پاتريک فرانسن»، مامور ويژه دفتر اف.بی.آی در هوستون نيز در بيانيه‌ای اختصاصی گفته است: «نگرانی اصلی من اين است که او به شکار تعداد بسيار زيادی از کودکان پيش از سال ۲۰۰۸ دست زده باشد. من تا کنون در هيچ پرونده‌ای با فردی مواجه نبوده ام که بتواند ظرف مدت به اين کوتاهی، به چنين تعداد بالايی از کودکان آزار جنسی برساند». ديگر مامور ويژه اين دفتر نيز در گفت‌و‌گويی با سی.ان.ان تاکيد کرد: «اين فرد، احتمالاً يکی از "پرکارترين" شکارچيانی است که ديده‌ايم».

به گزارش سی.ان.ان، سابقه ويليام جيمز واهی زمانی برای پليس آشکار شد که خدمتکار سابق او قدم پيش گذاشت. اين خدمتکار ظاهراً به دليل سرقت لوازم شخصی سال پيش از سوی واهی اخراج شده بود. وی ماه مارس، همراه با يک فلش درايو مسروقه به «مدرسه آمريکايی نيکاراگوئه» رجوع کرد و از وجود انبوهی عکس جنسی در اين حافظه کامپيوتری پرده برداشت.

سابقه تدريس ويليام جيمز واهی در ايران به پيش از انقلاب ۵۷ باز می‌گردد. او نخستين تجربه تدريس زندگی‌اش را در «مدرسه آمريکايی تهران» در سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۵۱ کسب کرد و پس از سه‌سال تدريس در «بيروت» و «مادريد»، بار ديگر سال ۱۳۵۴ به ايران بازگشت. واهی از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۶ معلم مدرسه «پاسارگاد» در شهر «اهواز» بود.

گفتنی است که اف.بی.آی با ارائه آدرس تماس الکترونيک خود در اين اطلاعيه، از مردم و نيز قربانيان احتمالی اين فرد در هر کجای دنيا خواسته است تا به جمع‌آوری و تکميل اطلاعات در اين پرونده ياری برسانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.