ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتهام به «اف بی آی»؛ فشار به مسلمانان برای خبرچینی

اداره تحقيقات پلیس فدرال آمریکا، اف

اداره تحقيقات پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، با تهیه فهرست سياه «پرواز ممنوع»، به عده‌ای از مسلمانان فشار وارد آورده تا به «خبرچينی» برای اين سازمان مشغول شوند.

ليست سياه پرواز ممنوع شامل نام هزاران نفر است و پس از حملات يازده سپتامبر ساخته شد

به گزارش واشنگتن پست، روز سه‌شنبه (۲ ارديبهشت / ۲۲آوريل)، پرونده‌ای قضايی تقديم دادگاه فدرال نيويورک شد که بر اساس آن چهار مرد مسلمان، ايالات متحده آمريکا را به نقض حقوق خود متهم کردند.

اين چهار تن ادعا کرده اند که نام ايشان پس از امتناع آنها از خبرچينی درباره اجتماعات مسلمان در نيويوک، نبراسکا و نيوجرسی، در ليست سياه «پرواز ممنوع» قرار گرفته است.

بر اساس متن دادخواست در دادگاه، اويس سجاد، يکی از اين چهار مرد مسلمان، دارای مجوز اقامت دائمی قانونی در ايالات متحده و از ساکنان نيويورک است. او پس از تلاش برای پرواز به پاکستان از فرودگاه بين‌المللی «جان اف کندی» در سپتامبر ۲۰۱۲ دستگير شد و دريافت که در ليست سياه «پرواز ممنوع» قرار دارد.

ماموران اف بی آی سجاد را که مسلمان است، پيش از آزادی در همان فرودگاه مورد بازجويی قرار دارند. آنها چندی بعد با ارائه پيشنهادی به او رجوع کردند. ماموران اف بی آی پيشنهاد داده بودند که در ازای کارکردن سجاد برای آنها به عنوان «خبرچين»، به او حقوق کامل شهروندی ايالات متحده را اعطا خواهند کرد.

آنها همچنين به او يادآوری کردند که اف بی آی توان آن را دارد که افراد مورد نظر خود را در ليست سياه «پرواز ممنوع» قرار دهد. سجاد از پذيرفتن اين پيشنهاد امتناع ورزيد و اف بی آی برای تحت فشار قراردادن او، نام وی را همچنان در ليست سياه نگاه داشت. داستان سه شاکی ديگر پرونده نيز شبيه به داستان سجاد است.

لیست سياه پرواز ممنوع شامل نام هزاران نفر است و پس از حملات يازده سپتامبر ساخته شد. اين ليست شامل شهروندان آمريکايی و خارجی است که به خاطر «دغدغه‌های امنيتی» در اين فهرست قرار گرفته اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.