ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مردم افغانستان از تظاهرات اعتراضی می‌گویند»

گفتوگو با گلمحمد ایرکین، معاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و از ستاد اشرف غنی احمدزی، علی میثم نظری، از ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و مسعود کریم رج، روزنامه نگار در بلخ

روز پنج‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه، مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند که نزدیک به ۹۰ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری آن کشور شمرده شده است. نورمحمد نور، سخنگوی این کمیسیون، روز جمعه در نشستی خبری گفت که اکنون بیش از ۸۹ درصد آرا دسته بندی شده است.

بر اساس اعلام نتایج، عبدالله عبدالله با کسب ۴۴/۴ درصد بیشترین آرا را از خود کرده‌است و اشرف غنی احمدزی با ۳۳/۲ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

بحث‌ها در باره بررسی «تقلب‌های صورت گرفته» در جریان انتخابات و همچنین به دور دوم کشیدن آن در داخل کشور بسیار است. برخی منابع از تظاهرات طرفداران اشرف غنی می گویند و بعضی نیز از پیروزی عبدالله عبدلله.

دیدگاه‌های مردم در باره نتایج انتخابات متضاد است. برخی می گویند تقلب به نفع اشرف غنی صورت گرفته، اما برخی دیگر می‌گویند که تخلف‌ها در مناطقی که بیشتر طرفداران عبدلله عبدلله حضور داشته‌اند، رخ داده و به همین خاطر رأی‌دهندگان با کمبود برگه رای‌دهی رو‌به‌رو شده‌اند. اما گویا همه موافق‌اند که تقلبی صورت گرفته است.

در این باره با گل‌محمد ایرکین، معاون حزب «جنبش ملی اسلامی افغانستان» و عضو ستاد اشرف غنی احمدزی، علی میثم نظری، عضو ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله و مسعود کریم رج، روزنامه نگار در بلخ، گفت‌وگو کرده‌ام.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    عبداله برد ولی خدا کند در رای ها دست نبرند و کار دوره پیش تکرار نشود