ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: اوباما دری وری می‌گوید

احمد خاتمی ، خطیب نماز

احمد خاتمی ، خطیب نماز جمعه تهران در سخنانی به مناسبت سالگرد عملیات نظامی آمریکا در طبس، به دفاع از اشغال سفارت این کشور در تهران پرداخت. او گفت آفرین بر دانشجویان خط امام که "لانه جاسوسی" را تسخیر کردند و با این کار گلوی آمریکا را فشردند.

khatami_ahmad

احمد خاتمی تاکید کرد که از کارتر گرفته تا اوباما همه به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند و اگر هم کاری نکردند دلیلش آن بود که نتوانستند. او هم‌چنین گفت: «پس از توافق‌نامه ژنو قرار بود آنها مثل بچه آدم حرف بزنند، اما دیدیم حداقل سه تحریم و ۱۵تهدید نظامی پس از توافق‌نامه از سوی آنها صورت گرفت.»

خاتمی با انتقاد از حکم  مصادره ساختمان بنیاد علوی در آمریکا، خواستار آن شد که مسئولان ایرانی هنگام ورود به مجلس مذاکره، به آمریکا به چشم "دولت حامی تروریسم" نگاه کنند. او گفت: «دشمن ما دشمنی کینه‌توز و غیرقابل اعتماد است. ما به آنها اعتمادی نداریم و مسئولان مذاکره‌کننده گفته‌اند در عرصه مذاکرات هماوردی می‌کنیم. در عرصه اظهارنظر سیاسی هم هماوردی کنیم. وقتی رئیس‌جمهور آمریکا دری وری می‌گوید،رئیس جمهور کشورمان هم محکم به دهانش بزند.»

اظهارات خاتمی در مورد اوباما در بیشتر خبرگزاری‌های رسمی ایران با دخل و تصرف منتشر شد. ظاهرا آنها با ادبیات و توصیه خاتمی در زدن"تودهنی به رئیس جمهور امریکا" مشکلی نداشتند اما عبارت "دری وری" را دستکاری کردند.

خبرگزاری تسنیم ابتدا اصل جمله را نوشت ولی کمی پس از انتشار، "دری وری" را تغییر داد و به جای آن "بدون حساب و کتاب" را نوشت. خبرگزاری فارس نیز که مانند "تسنیم" به محافل نظامی و امنیتی نزدیک است، حرف‌های خاتمی را به این شکل نوشت: «وقتی اوباما تهدید نظامی می‌کند، رئیس جمهور کشورمان باید به او تودهنی بزند.»

خبرگزاری‌های ایسنا و ایرنا هم این بخش از گفته‌های خاتمی را تبدیل به "سخنان نابه‌جا" و "سخنان نادرست" رئیس جمهور آمریکا کردند. تنها خبرگزاری مهر بود که گفته خاتمی را به همان شکل دستکاری نشده، تیتر کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد مسائل اوکراین نیز موضع‌گیری کرد و پرسید «آنها (آمریکایی‌ها) در اوکراین چکار می‌کنند؟ چرا در امور مردم دخالت می‌کنند؟ وقتی معاون این کشور آنجا را ترک می‌کند بعد از چند ساعت مردم را به خاک و خون می‌کشند...»

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی تاکنون در مورد مسائل اوکراین، سکوت کرده و موضعی نگرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.