ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بسته کیفیت غذایی جای سبد کالا را می‌گیرد

وزیر کار ایران می‌گوید دستمزد کارگران با فاز دوم هدفمندی اضافه نمی‌شود اما دولت در صدد کنترل تورم، افزایش خدمات و توزیع هدفمند بسته کیفیت غذایی به قشرهای ضعیف است.

وزیر کار ایران می‌گوید دستمزد کارگران با فاز دوم هدفمندی اضافه نمی‌شود، اما دولت در صدد کنترل تورم، افزایش خدمات و توزیع هدفمند بسته کیفیت غذایی به قشرهای ضعیف است.

Yaraneh Food

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ و در حاشیه «همایش سلامت» از ادامه پرداخت یارانه نقدی به کارگران و توزیع یک بسته حمایتی به قشرهای ضعیف خبر داد.

ربیعی گفت که اسم این بسته «سبد کیفیت غذایی» است و مطالعاتی صورت گرفته که چه اقلامی را به خانواده‌ها بدهیم: «برای توزیع بسته کیفیت غذایی ۴ مرحله پیش‌بینی شده که این موضوع بستگی به تامین اعتبارات دارد و جهت‌گیری آن کاملا هدفمند است و خانواده‌هایی که شناسایی شده‌اند و بچه‌هایی که سوءتغذیه دارند از این سبد کیفیت غذایی بهره‌مند خواهند شد.»

وزیر کار ایران تاکید کرده که افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افراد پشت‌نوبتی دستگاه‌های حمایتی، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست از این بسته استفاده خواهند کرد و توزیع آن از اواخر اردیبهشت انجام می‌گیرد.

Ali Rabiee
ربیعی: هزینه‌های دندان‌پزشکی به لیست جدید خدمات اضافه می‌شوند

ربیعی هم‌چنین عنوان کرده که هزینه‌های دندان‌پزشکی به لیست جدید خدمات اضافه می‌شوند و آزمایشات ژنتیکی هم تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند: «ما می‌توانیم با انجام این آزمایشات از بروز معلولیت جدید جلوگیری کنیم.»

ربیعی گفته که دولت توانسته ارزش دفترچه‌های بیمه در مراکز دولتی و خصوصی را بالا ببرد و گام‌های موثری در صفر شدن بدهی‌ سازمان‌های بیمه‌گر به مراکز طرف قرار داد بردارد. خبرگزاری "فارس" به نقل از ربیعی نوشته است: «در تعرفه‌های درمانی بخش دولتی و خصوصی اگرچه فشارهای زیادی در این خصوص وجود داشت اما توانستیم با همکاری و تعامل میزان تعرفه‌های درمانی را تعیین کنیم.»

هم‌زمان با ربیعی، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری ایران نیز‌ از پرداخت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و سبد کالا به خانواده‌های نیازمند در فاز دوم یارانه‌ها خبر داد. او بودجه در نظر گرفته شده برای سبد کالا را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

نوبخت در سفر مشهد گفته که از محل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان و ۲ هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری اختصاص می‌یابد.

نوبخت تاکید کرده که با انصراف بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از دریافت یارانه‌ نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منبع صرفه‌جویی شده است.

او هم‌چنین گفته که افزایش ۳۰۰ تومانی قیمت هر لیتر بنزین آزاد در مرحله دوم هدفمندی با چند برابر شدن بهای بنزین در فاز اول این قانون قابل مقایسه نیست. نوبخت یادآوری کرده که افزایش بهای انرژی فشاری بر دوش مردم است و دولت می‌خواهد تا پایان سال نرخ تورم ۲۵ درصدی را کاهش دهد.

معاون رئیس جمهوری ایران توضیح نداده که دولت به طور مشخص چه برنامه‌ای برای تنزل نرخ تورم در دست دارد. دولت روحانی امیدوار بود گروه بزرگی از مردم در طرح انصراف از یارانه نقدی، از فهرست دریافت‌کنندگان خارج شوند اما تنها ۹ درصد جمعیت از گرفتن این پول صرفنظر کردند.

اصولگرایان و منتقدان روحانی این آمار را نشانه نزول محبوبیت دولت یازدهم دانسته‌اند اما حامیان روحانی می‌گویند برگ برنده دولت در حوزه داخلی در سال ۹۳، اجرای طرح سلامت و بیمه رایگان همگانی خواهد بود.

دولت روحانی امیدوار است با استفاده از تسهیلات ناشی از توافق ژنو و آزاد شدن درآمدهای مسدود شده ایران، بودجه لازم برای اجرای چنین طرحی را تامین کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    مگر قرار است  تسهیلات ناشی از توافق ژنو ؟!و آزاد شدن درآمدهای مسدود شده ایران  ؟! به مردم برسد؟!  برادران و بیت و مصباح و دوستان سوری و ونزولایی و یمنی و لبنانی  و..... منتظر تقسیم غنایم هستند.

  • hamid

    کلک رفسنجانی یا عسگراولادی برای تاراج میلیاردی جدید است ؟ اگر شیر یا سیب زمینی یا گوشت را میگفتند  بنظر طبیعی میامد.....

  • ESI

    با با جان از۹۸ میلیارد .دلار ولی وقیح و حوزه های*** تآمین کنید ....لعنت بر دجال