ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون فرهنگی ارشاد: «مجوز کتاب‌ها محترم است»

نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه (۲۷ آوریل) برگزار شد. معاون فرهنگی ارشاد وعده داد که مجوز کتاب‌ها محترم شمرده شود.

نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه (۲۷ آوریل) برگزار شد. در این نشست سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و محمد اللهیاری ‌فومنی، معاون فرهنگی و اجرایی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شرکت داشتند.

بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت

سید عباس صالحی در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران وعده داد که مانند سال‌های گذشته برخی کتاب‌ها از نمایشگاه کتاب جمع‌آوری نشوند. او به گفته‌های علی جنتی، وزیر ارشاد درباره کتاب‌های مجوزدار استناد کرد و گفت: «وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به این موضوع اشاره کرده‌اند که سیاست وزیر، سیاست وزارتخانه است و هر کتابی که مجوز اداره کتاب را دارد مجوزش برای ما معتبر و محترم است.»

معاون فرهنگی وزارت ارشاد اطمینان داد که تلاش شده در نمایشگاه کتاب تهران یک «محیط امن فرهنگی» به وجود بیاید. او گفت: «هیچ اتفاقی نباید به جز از مجاری نمایشگاه رخ بدهد.»

در سال‌های گذشته پیش می‌آمد که کتاب‌هایی را از نمایشگاه کتاب تهران جمع کنند و یا غرفه ناشری را ببندند و او را از ادامه حضور در نمایشگاه منع کنند.

سید عباس صالحی همچنین با توجه به «بحران کاغذ» در ایران اعلام کرد که از سال ۱۳۸۴ تاکنون در مجموع ۸۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه به کاغذ اختصاص پیدا می‌کند، اما فقط بخشی از این مبلغ به ناشران پرداخت می‌شود. در این مدت قیمت دلار به سه برابر افزایش پیدا کرده و لذا این مبلغ که زمانی مبلغ قابل توجهی بوده، اکنون مشکل ناشران را از میان برنمی‌دارد. آقای صالحی در این‌باره گفت: «دولت‌ها در این چند سال گذشته به اعتبار اینکه این بودجه جزو ردیف نیست و در قالب یارانه حمایتی قرار دارد آن را قابل حذف می‌دانستند بنابراین بخش اعظم این رقم به وزارت ارشاد پرداخت نمی‌شد.»

معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد که در سال جاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده است با برخی برآوردهای ریالی، اقتصاد نشر را از بحران خارج کند، اما در این‌کار موفق نشده است. به گفته سید عباس صالحی در این زمینه آیین‌نامه‌ای تنظیم شده، اما در عمل بودجه ناچیزی برای کمک به ناشران وجود دارد.

در این نشست خبری همچنین از پوستر نمایشگاه بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.