ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار وزرای خارجه ایران و اتریش درباره حقوق بشر و مسأله هسته‌ای

دیدار کنونی با ظریف زمینه‌ساز سفر رئیس جمهوری اتریش به تهران است. گفت‌وگوهایی نیز پیرامون مسائل حقوق بشر صورت گرفته و ایران از مذاکره حقوق بشری استقبال کرده است.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران يکشنبه هفتم ارديبهشت، با سباستين کورتس، وزير امور خارجه اتريش، درباره مسائل هسته‌ای و حقوق‌ بشر ديدار و گفت‌وگو کرد.

وزير امور خارجه اتريش گفته در مقاطع دشوار روابط دو کشور، مجاری گفت‌وگو را باز نگه داشته‌اند

گفته می‌شود اين دیدار زمينه‌ساز سفر رئيس‌جمهوری اتريش به تهران است.

پايگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ظريف گزارش داد که فعاليت‌های نظامی ايران به هيچ وجه، موضوع مذاکرات هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

وی گفته در صورتی که برنامه هسته‌ای ايران صلح‌آميز باقی بماند، ديگر نمی‌توان ادعا کرد که موشک ايران حامل سلاح هسته‌ای است.

همچنين محمد جواد ظريف گفت: «در زمينه موضوعات حقوق بشری نيز همواره با اتريش صحبت داشته‌ايم. ديدگاه‌های متفاوتی داريم.»

گفته می‌شود اين دیدار زمينه‌ساز سفر رئيس جمهوری اتريش به تهران است

به نوشته خبرگزاری کار ایران، ایلنا، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به این‌که در موضوع حقوق بشر گفت‌وگو وجود داشته، تاکید کرد: «ما در این باره، دیدگاه‌های متفاوتی داشتیم و از گفت‌وگو در این باره و رسیدن به تفاهم استقبال می‌کنیم.»

وزير امور خارجه اتريش نيز در اين‌باره يادآور شد که ايران و اتريش در مقاطع دشوار روابط دو کشور، کانال‌های گفت‌وگو را باز نگه داشته‌اند، تا وين نگرانی خود را درباره حقوق بشر عنوان کند. او ادامه داد که نمی‌خواهم حالت گارد و تهاجمی بگيرم، بلکه می‌خواهم نقطه نظرات خود را بيان کنم.

سباستين کورتس تأکيد کرد: «امروز هم مثلا در زمينه حقوق بشر و هسته‌ای گفت‌وگو‌های انجام داديم.»

به نوشته ایلنا وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما می‌خواهیم نقطه نظرات خود را در مورد حقوق بشر و احترام به انسان اعلام کنیم. ما مخالف اعدام هستیم و بنابراین خواستار رفع اعدام در همه کشورها هستیم.»

وزير امور خارجه ايران و اتريش با اشاره به حضور ۳۰ هزار ايرانی مقيم اتريش و بيش از دو هزار دانشجوی ايرانی در آن کشور روابط دو کشور را فرای دولت‌ها دانسته است.

ظريف در اين ديدار از ميزبانی اتريش در مذاکرات گروه ۵+۱ با ايران تشکر کرد و وزير امور خارجه اتريش نيز با ابراز اميدواری از اين مذاکرات، آن را نقطه پايان تحريم‌ها دانست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این کشورهای غربی هم بوی کباب به مشامشان رسیده است ، غافل از اینکه اینجا خر داغ میکنند . تا دیروز همه خفقان گرفته بودند ولی حالا که پای منافع کلان اقتصادی در میان است همگی به این سرزمین هجوم آورده اند و برای فریب افکار عمومی سیاست ظاهر سازی دفاع از حقوق بشر را در پیش گرفته اند و ژست دموکراسی می گیرند . آنها هرگز تمایل ندارند به صورت جدی ایران را برای حل مسئله حقوق بشر تحت قشار قرار دهند ومتاسفانه این مسئله خود به ابزاری برای کسب امتیازات بیشتر از حکومت ایران تبدیل شده است .

  • faryad

    ظريف: بشار اسد رئيس جمهور قانوني است! ظريف: در ایران اعدام زندانی سیاسی نداریم !

  • Neda

    سانسور سخنان وزیر امور خارجه لهستان در دیدار با ظریف وزارت امور خارجه لهستان فيلمی از ديدار وزير امور خارجه اين کشور با محمدجواد ظريف،‌ همتای ايرانی او، در تهران منتشر کرده است که نشان می‌دهد تعدادی از رسانه‌های ايران سخنان این مقام بلندپایه لهستانی را سانسور کرده‌اند. اين سخنان که در رسانه‌های داخل ايران سانسور شده و هرگز منتشر نشد از طریق حساب کاربری رسمی وزارت امور خارجه لهستان در وب‌سایت يوتيوب منتشر شده است. اين ويدئو نشان می‌دهد که آقای سيکورسکی در حضور محمدجواد ظريف می‌گويد: «می‌خواهم اين مطلب را اضافه کنم که من توجه وزير [خارجه ايران] را به اين جلب کردم که ديروز در اصفهان سعی کردم به وب‌سايت يکی از روزنامه‌های اصلی لهستان وارد شوم، اما متاسفانه نتوانستم. به من پيغام داده شد که اين سايت به دليل سانسور مسدود شده است. برای ما که از کشوری می‌آييم که در راه آزادی بيان مبارزه کرده چنين چيزی شوکه‌کننده است. من همچنين به وزير [محمدجواد ظريف] گفتم که ما بايد درباره حقوق بشر در ايران نيز به گفت‌وگو بپردازيم. جهان به این امر آگاه است که اخيرا تعداد اعدام‌ها در ايران بسيار افزايش يافته است.» حتی خبرگزاری مهر هم که بخشی از اين سخنان آقای سيکورسکی را منتشر کرده سخنان این مقام لهستانی درباره افزايش اعدام‌ در ایران را منتشر نکرده است!