ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشکده مداحی دانشجو می‌پذیرد

دانشکده علوم و فنون مداحی از مهر ماه سال ۹۳ دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده ابتدا در تهران آغاز به کار می‌کند و سپس قرار است که فعالیتش را در سطح کشور گسترش دهد.

دانشکده «علوم و فنون مداحی» از مهر ماه سال ۱۳۹۳ دانشجو می‌پذیرد. این دانشکده ابتدا در تهران آغاز به کار می‌کند و سپس قرار است که فعالیتش را در سطح کشور گسترش دهد.

دانشکده مداحی دانشجو می‌پذیرد؛ هدایت مداحان در جهت اهداف رهبری

حسن آهی، نایب‌رئیس خانه مداحان اهل بیت، به خبرگزاری تسنیم گفته است که دانشکده علوم و فنون مداحی در مهر ماه سال جاری با پذیرش ۵۰ دانشجو کارش را آغاز می‌کند.

در سال ۱۳۹۱ دانشکده علوم و فنون مداحی به ثبت رسید و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین خانه مداحان و وزارت علوم منعقد شد، این دانشکده می‌بایست در مهر ماه سال جاری کارش را آغاز کند.

دانشجویان مداحی، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته می‌شوند. شرط پذیرش دانشجویان، آشنایی با مداحی و در دست داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا معادل آن است.

خانه مداحان تفاهم‌نامه‌ای هم با صدا و سیمای جمهوری اسلامی امضاء کرده که به موجب آن مداحی‌های دانشجویان این دانشکده از شبکه‌های رادیو و تلویزیون ایران پخش شود.

مداحی برای ماه محرم با «زمزمه» آغاز می‌شود، به «زمینه» روز عاشورا می‌رسد و سپس با «نوحه» و «دو دمه» و «شور» ادامه پیدا می‌کند و سرانجام با «دم پایانی» به پایان می‌رسد.

در سال‌های گذشته مداحان با تأثیرپذیری از موسیقی پاپ روش‌های تازه و جوان‌پسندی در مداحی ابداع کرده‌اند و گاهی هم به مضامین سیاسی و شعارهای نهضت سبز روی آورده‌اند. اکنون با تأسیس دانشکده مداحی، وزارت علوم و خانه مداحان می‌توانند این جریان‌ها و سلیقه‌های گوناگون در مداحی را هدایت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    از میر مدح زاده مداحی کاندیدای دکترای مداحی در  حوزهکده مداحان قم: دولت بریش پهن روحانی آبرو گرفت آفتابه را بیار که کابینه را گند فراگرفت

  • رضا مولائی

     در دوران های پیش هم مداحی کار مشتی ولگرد بی سروپا بود چه برسد به امروز .این تشبیه زنده یاد میر زاده عشقی را باید هزار باره خواند . دولت بریش زرد ظهیر آبرو گرفت---- کنناس را بیار که کابینه بو گرفت. * کنناس به کسی گفته میشد که چاه توالت را تخلیه می کرد

  • Majid

    مدح و ستایش را فقط و فقط از برای خداست و نه از برای احدی  بر روی زمین. تمامی مخلوقات عالم هم به مداحی خالق واحد خود به طریقی مشغولند بدو ن آنکه تعلیمی دیده باشند. پیامبران خدا هم  که اکثرأ بزرگترین مداحان خدا بودند بدون آنکه به مکتب و  یا به  دانشگاهی رفته باشند. پس چه میشود دوباره خامنه ای ابله و جاهل را؟

  • بهنام

    پیشنهاد میشود اسم این نهاد را بگذارند ( خانه چاپلوسان اهل بیت ) یا ( حانه دست بوسان ولی وقیح ) همه دنیا در حال پیشرفت علم و فن آوری هستند ولی متاسفانه در ایران اوضاع بالعکس است و مشتی نادان و احمق ضمام امور را بدست گرفته اند و با طرحهای آبگوشتی خود آبروی ایران را در سطح جهان برده و بر حماقت خود پای میفشارند .

  • neda

    هردم ازین باغ بری میرسد  تازه ترازتازه تری میرسد؟! واقعا که !  پیشرفتی که میگفت این بود؟

  • samaneh

    هیچ چیز وحشتناک تر از این نیست که یه مشت عربده کش با صدای نکره که اندازه یک احمق هم شعور ندارند، بیایند و ذهن مردم را با مزخرفات خود شستشو دهند.