ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از چهار درصد محکومان به اعدام در آمریکا بی‌گناه بوده‌اند

بر اساس یک پژوهش در

بر اساس یک پژوهش در آمریکا از دهه ۷۰ سده گذشته میلادی ، از هشت هزار زندانی محکوم به اعدام، ۲۰۰ زندانی قربانی اشتباه قضائی شده‌اند. در مجازات بسیاری از آن‌ها تخفیف داده شد، اما هرگز آزاد نشدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این پژوهش توسط آکادمی علوم آمریکا صورت گرفته و نتایج آن روز دوشنبه (۸ اردیبهشت‌/ ۲۸ آوریل) در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) منتشر شده است.

در این پژوهش که برای نخستین بار انجام شده از روش‌های آماری در مورد استفاده پزشکی برای ارزیابی اثربخشی دارویی بر روی هفت هزار و ۴۸۲ محکوم به اعدام در آمریکا، در فاصله ژانویه ۱۹۷۴ تا دسامبر ۲۰۰۴ استفاده شده است.

این تحقیق می‌گوید اگر همه محکومان به اعدام به‌طور نامحدود در راهروهای مرگ مانده باشند، ۴/۱ درصد آن‌ها بی‌گناه بوده‌اند. اگر این آمار مربوط به کسانی باشد که اعدام شده‌اند، که شامل یک‌هزار و ۳۲۰ نفر از سال ۱۹۷۴ می‌شود، بیش از ۵۰ فرد بی‌گناه اعدام شده‌اند. اما بر اساس همین مطالعه، تنها ۱۲/۶ درصد از محکومان به مرگ، اعدام شده‌اند، بدین ترتیب «درصد بی‌گناهی در میان محکومان به مرگ بسیار بالاتر خواهد بود.»

بر اساس این پژوهش «در آمریکا اکثریت بالای محکومان به مرگ که بی‌گناه بوده‌اند، نه اعدام و نه آزاد شده‌اند. آن‌ها در محاکمه‌ای دوباره به حبس ابد محکوم شده و سپس فراموش شده‌اند.»

میزان ۴/۱ درصدی که آکادمی علوم آمریکا مطرح کرده، بالاتر از همه ارقامی است که پیش از این اعلام شده بود.

به‌گفته روزنامه «گاردین» بریتانیا، در سال ۲۰۰۷، آنتونین اسکالیا، قاضی دادگاه عالی آمریکا، از ۲۷ صدم درصد اشتباه قضایی در مورد محکومان به اعدام سخن گفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.