ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مداحان وارد فعاليت‌های متشکل اقتصادی می‌شوند

حسن آهی، نايب رئيس خانه مداحان انجام فعالیت‌های اقتصادی به‌منظور درآمدزايی را يکی از برنامه‌های اين نهاد در سال جاری عنوان کرد.

حسن آهی، نايب رئيس «خانه مداحان»، انجام فعالیت‌های اقتصادی به‌منظور درآمدزايی را يکی از برنامه‌های اين نهاد در سال جاری عنوان کرد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، حسن آهی با اشاره به اين‌که خانه مداحان ۱۷۰۰ عضو دارد، گفت: «با اعضای خود کارهای اقتصادی انجام خواهيم داد.»

وی ايجاد شرکت تعاونی مصرف و شرکت تعاونی اقتصادی را از برنامه‌های خانه مداحان در سال ۹۳ اعلام کرد و گفت: «از آن‌جايی که بودجه‌ای نداريم ودر قالبان.‌جی.او فعاليت می‌کنيم به دنبال اين هستيم کارهای اقتصادی انجام بدهيم، تا درآمدزايی داشته باشيم.»

آهی افزود: «۱۷۰۰ نفر عضو با مبلغی شروع خواهند کرد و شرکت تعاونی را تشکيل می‌دهند و از بانک هم وام خواهيم گرفت.»

به‌گفته وی خانه مداحان پیش‌زمینه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کرده است.

نايب رئيس خانه مداحان همچنین محور برنامه‌های این نهاد در سال جاری را دانشکده علوم و فنون مداحی دانست و گفت: «در اين سال دانشکده علمی کاربردی علوم و فنون مداحی برای خواهران و برادران مداح راه‌اندازی خواهد شد.»

وی افزود: «امسال به‌طور جدی دنبال آن هستيم خواهران مداح شناسايی، تعيين سطح و همچنين ارتقا سطح يابند.»

آهی ضمن بیان این‌که برای زنان مداح نيز کلاس‌های آموزش مداحی برگزار خواهد شد، گفت زنان مداح دست‌کم بايد يک سال دوره ببينند و بعد از آن کارت شناسايی برای آن‌ها صادر خواهد شد.

دانشکده علوم و فنون مداحی در سال ۱۳۹۱ به ثبت رسید و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین خانه مداحان و وزارت علوم منعقد شد، این دانشکده می‌بایست در مهرماه سال جاری کارش را آغاز کند.

در سال‌های گذشته مداحان با تأثیرپذیری از موسیقی پاپ روش‌های تازه و جوان‌پسندی در مداحی ابداع کرده‌اند و گاهی هم به مضامین سیاسی و شعارهای نهضت سبز روی آورده‌اند. اکنون با تأسیس دانشکده مداحی، وزارت علوم و خانه مداحان می‌توانند این جریان‌ها و سلیقه‌های گوناگون در مداحی را هدایت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.