ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

« بيکاری در اردبيل ۲/۳ درصد بالاتر از میانگین کشوری است»

مرتضی مقدم، دبير خانه کارگر استان اردبيل گفت: «در اين هشت سال نه تنها شغل جديدی برقرار نشده، بلکه بسياری از شاغلان نيز کار خود را از دست داده‌اند.»

مرتضی مقدم، دبير خانه کارگر استان اردبيل اعلام کرد که اشتغال در استان اردبيل نه تنها جهشی نداشته، بلکه از سال ۸۴ با رشد منفی روبه‌رو بوده و بر تعداد بيکاران افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا،، مرتضی مقدم گفت: «در سال ۸۴ در استان اردبيل ۴۰۵ هزار نفر شاغل داشتيم که تا سال ۹۱ اين تعداد به ۳۹۵ هزار نفر کاهش يافته است، به‌طوری که در اين هشت سال نه تنها شغل جديدی برقرار نشده، بلکه بسياری از شاغلان نيز کار خود را از دست داده‌اند.»

وی آمار بيکاری در استان اردبيل را بالا‌تر از ميانگين کشوری اعلام کرد و افزود: «در حالی که در کشور ميانگين بيکاری ۱۰/۳ درصد است، در اين استان اين رقم ۱۲/۶ درصد است که ۲/۳ درصد آمار ما از ميانگين کشوری بالا‌تر است، به‌طوری که رتبه هشتم کشور را از اين بابت داريم.»

به‌گفته دبير خانه کارگر استان اردبيل، مهم‌ترين مشکل در استان اردبيل نبود کارخانه‌های مادر و مولد است.

وی از استاندار اردبيل درخواست کرد که نسبت به جذب سرمايه‌گذار در اين حوزه اقدام شود. او همچنین گفت: «در هشت سال گذشته کارخانه‌ای که قرار بود ۱۰ هزار نفر کارگر جذب کند با بنای ناصحيح و تشويق به واردات کالاهای چينی تحليل رفته و حتی قادر نيست برای ۹۰۰ نفر اشتغال ايجاد کند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.