ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبلاگ‌ها و سایت‌ها در روسیه باید ثبت قانونی شوند

با قانون جدیدی که در روسیه به تصویب رسید وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که در روز بیش از سه‌هزار نفر مراجعه‌کننده دارند، باید خود را ثبت قانونی کنند.

شورای فدراسیون روسیه قانونی وضع کرد که بر اساس آن وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که در روز بیش از ۳۰۰۰ نفر مراجعه‌کننده دارند، باید خود را ثبت قانونی کنند.

به‌گزارش رویترز، از نظر منتقدان این قانون که روز سه‌شنبه (۹ ارديبهشت‌/ ۲۹ آوريل) در شورای فدراسیون روسیه به تصویب رسید، تلاش جدید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور، برای کنترل بیشتر بر اینترنت است.

آنتون نوسیک، وبلاگ‌نویس مطرح روسیه، در این باره گفت که با این قانون آزادی بیان و تبادل اطلاعات محدود می‌شود.

وی افزود: «چین در مقایسه با آن‌چه روسیه می‌خواهد به‌دست آورد بسیار آزادتر است.»

مقام‌های روسیه اتهام سانسور را رد می‌کنند و قانون جدید را برای شکل بخشیدن به ساختار قضایی در پیوند با وبلاگ‌ها و سایت‌ها ضروری می‌دانند.

طبق اعلام شرکت خدمات اینترنتی «کامسکور»، روسیه با ۶۱ میلیون کاربر اینترنت سریع‌ترین رشد در جامعه اینترنتی اروپا را دارد.

با این حال ولادیمیر پوتین از شبکه اینترنت به‌عنوان طرح سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) نام برده است.

اپراتورهای شبکه‌های اجتماعی در روسیه می‌بایست از سرورهای کشور خود استفاده کنند و داده‌های مشتریان خود را دست‌کم تا شش ماه ذخیره کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.