ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو فعال کارگری در آستانه روز کارگر بازداشت شده‌اند

مأموران امنیتی نيمه‌شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه به خانه سه فعال کارگری یورش بردند و توانستند دو تن از آن‌ها به نام‌های جعفر عظيم‌زاده و جميل محمدی را بازداشت کنند.

جعفر عظيم‌زاده و جميل محمدی دو فعال کارگری و از هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰هزار نفری کارگران و از اعضای هيئت مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران در ساعت يک نيمه‌شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه با يورش مأموران امنيتی در خانه خود بازداشت شدند.

به‌گزارش اتحاديه آزاد کارگران ايران، همزمان با این رویداد مأموران امنیتی به منزل مسکونی پروين محمدی، يکی ديگر از هماهنگ‌کنندگان اين طومار يورش برده و با شکستن در منزل وارد خانه وی شدند ولی به دليل عدم حضور این فعال کارگری، موفق به بازداشت وی نشدند.

در سال ۱۳۹۱طوماری به امضای ۴۰هزار نفر کارگر برای وزير کار دولت محمود احمدی‌نژاد فرستاده شد و در مهرماه سال گذشته نیز طومار ۴۰هزار نفری دیگری به همراه نامه‌ای برای علی ربیعی، وزير کار دولت حسن روحانی ارسال گردید.  نويسندگان در نامه  ارسالی خود به وزير کار خواهان تشکيل فوری جلسه شورای عالی کار برای افزايش حداقل دستمزد کارگران شده بودند.

اتحاديه آزاد کارگران ايران بازداشت جعفر عظيم‌زاده و جميل محمدی را «غيرقانونی و ضدکارگری» خوانده و خواهان آزادی بی قيد و شرط آن‌ها شده است.

این اتحادیه و هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰هزار نفری از کارگران و خانواده‌های آن‌ها خواسته است تا در روز کارگر، پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، در اعتراض به تصويب دستمزدهای زير خط فقر، بيکاری و گرانی از ساعت ۱۰تا ۱۲در محل وزارت کار تجمع کنند.

اتحاديه آزاد کارگران ايران در بیانیه‌ای به این مناسبت نوشته است: «باید در روز جهانی کارگر همچون کارگران سایر کشورها که رسانه‌های حکومتی آن را به نمایش می‌گذارند به خیابان‌ها بیائیم و تجدید نظر فوری در حداقل مزد، حق برپائی تشکل‌های مستقل کارگری، محاکمه و مجازات فوری چپاولگران صندوق تأمین اجتماعی و دیگر خواست‌های بر حق‌مان را  فریاد زنیم.»

اتحاديه آزاد کارگران ايران در حالی کارگران را دعوت به تجمع در محل وزارت کار کرده است که حکومت ایران امسال نیز همچون سال‌های گذشته اجازه برگزاری راهپیمایی روز کارگر را نداده است و این مراسم به‌شکل دولتی و رسمی در سالن ۱۲هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.