ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش پلیس ترکیه به تجمع روز کارگر در استانبول

۴۰ هزار مامور پلیس برای جلوگیری از تظاهرات روز کارگر در استانبول به کار گرفته شده‌اند که از گاز اشک آور و ماشین آب‌پاش برای متفرق کردن مردم استفاده می‌کنند.

دولت ترکیه ۴۰ هزار مامور پلیس را برای محاصره میدان تقسیم و جلوگیری از تظاهرات روز کارگر در استانبول به کار گرفته است. تمام راه‌های منتهی به این میدان مسدود شده‌اند.

Turky 1 may

پلیس ترکیه با گاز اشک آور و ماشین آب پاش به مقابله با تظاهرات روز کارگر در استانبول رفته و برای تخلیه میدان تقسیم از تظاهرکنندگان به خشونت متوسل شده است.

تظاهرکنندگان هم اقدام به سنگربندی و پرتاب قلوه سنگ‌ به سوی پلیس کرده‌اند. پلیس مدعی شده که آنها به ماموران انتظامی با کوکتل مولوتف و دیلم حمله کرده‌اند.

مقامات ترکیه، تجمع در این میدان را که سمبل شهر محسوب می‌شود ممنوع اعلام کرده بودند اما سندیکاها، گروه‌های چپ‌گرا و منتقدان دولت فراخوان داده بودند که تظاهرات روز کارگر حتما در همین مکان برگزار شود.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، دستکم ۴۰ هزار مامور پلیس در عملیات کنترل تظاهرات روز کارگر در استانبول شرکت دارند که نیمی از آنها گرداگرد میدان تقسیم مستقر شده‌اند.

پلبس ترکیه کلیه راه‌های منتهی به میدان تقسیم و پارک گزی در مجاورت آن را مسدود کرده است. معبر"استقلال قادسی" نیز که محل گذر و گردش رهگذران و توریست‌هاست و به میدان تقسیم می‌رسد، بسته شده و گردشگران حق ورود به آن را ندارند.

محاصره منطقه موجب سرگردانی توریست‌هایی شده که نمی‌دانند چگونه به هتل‌های خود یا اتوبوس‌های مسیر فرودگاه دسترسی یابند.

پلیس ترکیه هم‌چنین رفت و آمد کشتی‌های تفریحی بسفر، مترو،  تراموا و اتوبوس‌ها را نیز محدود کرده‌ تا مانع حضور افراد در میدان تقسیم شود. با این همه صدها نفر توانسته‌اند به شکل‌های مختلف خود را به میدان برسانند.

روز کارگر در ترکیه از سال ۲۰۰۹ تعطیل رسمی اعلام شده است. در سال ۱۹۷۷ از ساختمانی مشرف به میدان تقسیم به سوی تجمع‌کنندگان روز کارگر تیراندازی شد که  ۳۴ کشته برجای گذاشت. این حمله از سوی گروه‌های دست راستی سازماندهی شده بود.

از آن زمان تاکنون، میدان تقسیم اهمیتی نمادین برای تظاهرات کارگری پیدا کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناشناس

    استقلال جاده سى و نه قادسى

  • بهنام

    مرگ بر دولت اسلامگرای ترکیه و در رآس آن شخص فاسد اردوغان . به امید تشکیل یک دولت سکولار و ایجاد دموکراسی واقعی در ترکیه و منطقه خاورمیانه .