ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قطعنامه نانوایان سنندج و مریوان به مناسبت روز جهانی کارگر

نانوایان سنندج و مریوان به مناسبت روز جهانی کارگر، قطعنامه‌ای صادر کرده‌اند و افزایش دستمزد‌هایشان در قبال افزایش نرخ نان را «بی‌انصافی آشکار در حق هزاران کارگر نانوا و سرپیچی از قانون» دانسته‌اند.

نانوایان سنندج و مریوان به مناسبت روز جهانی کارگر، قطعنامه‌ای صادر کرده‌اند و افزایش دستمزد‌هایشان در قبال افزایش نرخ نان را «بی‌انصافی آشکار در حق هزاران کارگر نانوا و سرپیچی از قانون» دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در این قطعنامه با اشاره به پیامدهای ناشی از بحران اقتصادی کشور بر معیشت کارگران، به «دستمزدهای چندین برابر زیر خط فقر کارگران»، «اخراج‌‌های گسترده»، «عدم پرداخت به موقع حداقل دستمزدهای بخور و نمیر» و «تحمیل قراردادهای موقت و سفیدامضا» اشاره شده و عواقب اجتماعی ناشی از این مشکلات برای کارگران غیر قابل جبران عنوان شده است.

کارگران نانوای سنندج و مریوان، در قطعنامه یادشده، خواستار عدم افزایش قیمت نان شده اند و افزایش دستمزد‌هایشان در قبال افزایش نرخ نان را «بی‌انصافی آشکار در حق هزاران کارگر خباز» و «سرپیچی از قانون» دانسته‌اند.

این کارگران با اشاره بر ضرورت پرداخت فوری دستمزدهای عقب افتاده، خواستار توقف اخراج و بیکارسازی کارگران شده‌اند. همچنین در بخش دیگری از قطعنامه خود، جلسات سه جانبه برای تعیین دستمزد کارگران را جلساتی فرمایشی توصیف کرده‌اند و خواهان جلسات دوجانبه کارگر و کارفرما برای تعیین دستمزد‌ها شده‌اند.

کارگران خباز سنندجی با اشاره به قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، به لزوم اجرای آن برای کلیه کارگران شاغل در خبازی­‌ها تاکید کرده‌اند و خواهان استفاده از مزایای بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند.

این فعالان کارگری بر ضرورت فعالیت «تشکل‌های مستقل کارگری» تاکید کرده‌اند و حق «اعتراض و انتقاد»، «گردهمایی» و «آزادی بیان» را حق مسلم خود دانسته‌اند و خواستار به رسمیت شناخته شدن گردهمایی‌های کارگری شده‌اند.

در قطعنامه کارگران خباز بر برابری حقوق زنان و مردان در تمامی شئونات زندگی اجتماعی و اقتصادی و محو کلیه قوانین تبعیض آمیز علیه کارگران زن تاکید شده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    کارگران محترم وقتی اعتراض و فریاد راه به جائی نمیبرد ، بهتر نیست به صورت منسجم و متحد دست به اعتصاب بزنند و اعتصابشان را در تمام نقاط کشور فراگیر کنند تا بلکه حکومت فاسد و زورگو به خواسه های بر حق آنان توجه نماید ؟