ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان، مهمانی جدا از ناشران فارسی در نمایشگاه کتاب تهران

امسال افغانستان مهمان ویژه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، اما نه در کنار ناشران فارسی‌زبان ایران، بلکه در بخشی جداگانه در قسمت غرفه‌‌های بین‌الملل.

امسال افغانستان مهمان ویژه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. اما نه در کنار ناشران فارسی‌زبان ایران، بلکه در بخشی جداگانه در قسمت غرفه‌‌های بین‌المللی.  جدا کردن غرفه‌های ناشران افغانستان از دیگر ناشران  فارسی‌زبان برای بسیاری سوال‌برانگیز است.

چرا افغانستان با این‌که مهمان ویژه این نمایشگاه است، در کنار ناشران کتاب‌های فارسی جایی برای ناشران خود دریافت نکرده است؟

آیا هر سال وضع همین‌طور بوده است؟ آیا و چه سیاستی در پس جدا نگه‌داشتن کتب فارسی کشور‌های فارسی‌زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان وجود دارد؟ این پرسش‌ها را «رادیو زمانه» با دو مهمان در میان گذاشته است.

شکور نظری، از ناشران «خانه ادبیات افغانستان» و از غرفه‌داران در این نمایشگاه و روح‌الله امینی، نویسنده و معاون سازمان غیردولتی «آرمانشهر» در هرات، به پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه حقوق بشری افغانستان- شماره 46

    […]  افغانستان، مهمانی جدا از ناشران فارسی زبان در نمایشگاه… رادیو زمانه/ ۱۱/۲/۱۳۹۳ امسال افغانستان مهمان ویژه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است. اما نه در کنار ناشران فارسی ‌زبان ایران، بلکه در بخشی جداگانه در قسمت غرفه‌‌ های بین‌المللی. جدا کردن غرفه ‌های ناشران افغانستان از دیگر ناشران  فارسی‌ زبان برای بسیاری سوال ‌برانگیز است. این مساله را با شکور نظری، از ناشران خانه ادبیات افغانستان و روح الامین امینی، نویسنده و معاون بنیاد آرمان شهر در میان گذاشته ایم. بیشتر بخوانید: “ناشران فارسی زبان افغان” در بخش “آثار خارجی” نمایشگاه کتاب تهران […]