ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رنج پیش از مرگ زندانی اعدامی در آمریکا، جنجال‌ آفرید

اعدام دلخراش کلایتون لاکت، زندانی محکوم به مرگ در زندان مک‌آلستر اُکلاهما در آمریکا جنجال‌برانگیز شد.

دو روز پس از اعدام جنجال‌براگیز کلایتون لاکت، زندانی محکوم به مرگ در زندان مک‌آلستر ایالت اُکلاهُما که منجر به رنج زندانی شد، گزارش تحقیقاتی از جزئیات این ماجرا منتشر شد.

کلایتون لاکت، زندانی محکوم به مرگ با «درد و مشقت» اعدام شد.

به‌گزارش آسوشتدپرس، رابرت پاتون، مدیر خدمات زندان دولت ایالتی، در گزارشی خطاب به مری فالین، فرماندار، نوشته است مسئولان اجرای حکم اعدام ۵۱ دقیقه‌ به‌دنبال رگی در بازو یا پای این زندانی می‌گشتند تا ماده کشنده را تزریق کنند اما موفق به این کار نمی‌شدند.

در نهایت به جای تزریق به رگ، کانول وریدی در کشاله ران کار گذاشته شد و این ماجرا ۴۳ دقیقه نبرد مرگ و زندگی بود چرا که ورید ترکید و مانع از استفاده از آرام‌بخش شد و همین موجب «خفگی و درد مشقت‌بار» محکوم به مرگ شد.

رابرت پاتون به‌عنوان نتیجه‌گیری از این گزارش خواهان نظارت بهتر بر اعدام‌ها در اُکلاهما شد.

کاخ سفید پیش از این در مورد اعدام‌هایی که بی‌توجه به همه جوانب اجرا می‌شوند، انتقادهای شدیدی کرده بود. مورد تازه کلایتون لاکت به احتمال قوی بحث دوباره‌ای را درباره حکم اعدام و اعدام با تزریق ماده کشنده در آمریکا دامن خواهد زد.

مراسم اجرای حکم اعدام کلایتون لاکت ۳۸ ساله در روز سه‌شنبه به صحنه‌های دلخراشی مبدل شد. زندانی محکوم به مرگ تلاش می‌کرد سر خود را بالا بگیرد، دندان‌های خود را می‌فشرد و روی تخت خم می‌شد. رئیس زندان دستور توقف اجرای اعدام را داد اما پس از دقایقی لاکت بر اثر حمله قلبی درگذشت.

مری فالین، فرماندار اُکلاهما با در نظر گرفتن مورد اعدام کلایتون لاکت، اعدام فرد دیگری به نام چارلز وارنر را که به جرم قتل به مرگ محکوم شده است، به حالت تعلیق در آورد. وارنر قرار بود دو ساعت پس از اعدام لاکت با تزریق ماده سمی کشته شود اما اکنون اعدام وی به روز ۱۳ ماه مه موکول شده است.

مری فالین گفت حاضر است اعدام چارلز وارنر را تا ۶۰ روز به تعویق اندازد تا تحقیقات کامل شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.