ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رمان «ابن‌الوقت» از یوسف انصاری در نمایشگاه کتاب تهران

رمان «ابن‌الوقت» نوشته یوسف انصاری در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. این رمان را انتشارات روزنه به عنوان ششمین رمان از مجموعه «رنگین‌کمان» منتشر کرده است.

رمان «ابن‌الوقت» نوشته یوسف انصاری در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. این رمان را انتشارات روزنه به عنوان ششمین رمان از مجموعه «رنگین‌کمان» منتشر کرده است.

رمان «ابن‌الوقت» نوشته یوسف انصاری در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

در «ابن‌الوقت» روایتگر رمان «بوف کور» نوشته صادق هدایت ماجراهایی را روایت می‌کند تا تصوری از مفهوم «زمان» به دست بیاورد. در این داستان زمان و مکان مشخصی وجود ندارد؛ گفت‌و‌گویی است طولانی با «بوف کور» به عنوان سرآغاز داستان‌نویسی مدرن در ایران.

یوسف انصاری

یوسف انصاری، نویسنده این کتاب به رادیو زمانه می‌گوید: « دغدغه‌ من در وهله‌ اول ادبیات بوده و در وهله‌ دوم نگاهی از درون رمان به جامعه‌ ایرانی. به نظرم هر رمان‌نویسی که در ایران بخواهد در این عرصه فعالیت کند نمی‌تواند از کنار بوف کور به راحتی عبور کند. همه‌ ما رمان‌نویس‌های جوان به نوعی این اضطراب تأثیر را نسبت به بوف کور داریم؛ برخی با پرخاش‌گری و نادیده گرفتن این سرآغاز رمان فارسی، برخی با تقلید از این رمان و برخی با گفت‌وگو سعی کرده‌اند نسبت اثر خودشان را با بوف کور مشخص کنند که من مسیر سوم را ترجیح داده‌ام. تمام این گفت‌وگو‌ها، پرخاش‌گری‌ها، تقلید‌ها، همه ماده‌ خام ابن‌الوقت بوده‌اند.»

این کتاب در طی چهار ماه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دریافت کرده و اکنون در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

یوسف انصاری متولد ۱۳۶۲ و اهل تبریز است. او در پاره‌ای از آثارش از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری تأثیر پذیرفته و تلاش می‌کند مضامین اقلیمی را در داستان‌هایی مدرن عرضه کند. «احساسی که تنها یک آرایشگر می‌تواند حس کند»، «امروز ‌شنبه، فهمیدم ناصر مردی که فکر می‌کردم نیست»، «برف»، «دو خط موازی»، «عروسی»، «سگ سار»، «دیوار به دیوار»، «کلمات خیانت می‌کنند»، «اسماعیل» و «کله گنجیشک» از دیگر آثار اوست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.