ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از سانسور و انتقاد او از روحانی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از ضرورت سانسور در کشور سخن گفت و از سخنان رییس جمهور ایران در نمایشگاه کتاب تهران انتقاد کرد.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران، از ضرورت سانسور در کشور سخن گفت. او نسبت به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طی یک سال گذشته اظهار نگرانی کرد.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گویی که خبرگزاری فارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با او انجام داده، در یک ارزیابی کلی، فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشته را دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی دانست و در کل نسبت به برخی گشایش‌ها در فضای فرهنگی ایراناظهار نگرانی کرد.

او گفت: «انتظارمان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در خصوص دغدغه‌های نیروهای ارزشی و متدینین و مراجع تلاش بیشتری داشته باشد.»

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس سپس به سخنان رئیس جمهوری ایران در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: « ممیزی [سانسور] قانون است، انتظارمان این است که مجریان قانون به قانون عمل کنند.»

حسن روحانی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب تهران که ۹ اردیبهشت ماه در مصلای تهران برگزار شد گفته بود که دولت در پی سانسور دولتی نیست.

سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به رئیس جمهوری ایران پیشنهاد داد که به دلیل کژتابی‌هایی که ممکن است از سخنان او در سطح جامعه ایجاد شده باشد، به روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری یا معاونت پارلمانی دستور دهد که سخنان او در زمینه سانسور را اصلاح کنند.

پیش از این، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در یکی از خطبه‌های نماز جمعه که ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار شد، گفته بود وزارت ارشاد باید اسلامی فکر کند و تصمیم بگیرد و نباید به کتابی که ضد اسلامی است مجوز انتشار دهد.

غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، بر ضرورت سانسور آثار ادبی در ایران تأکید کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.