ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی

در پی گسترس ویروس فلج

در پی گسترس ویروس فلج اطفال در ده کشور، «سازمان بهداشت جهانی» روز دوشنبه (۵ مه /۱۵ اردیبهشت) وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان این سازمان خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از گسترش فلج اطفال شد.

ویروس بیماری فلج اطفال به‌تازگی از پاکستان به افغانستان، از سوریه به عراق و از کامرون به گینه استوایی منتقل و باعث نگرانی بین‌المللی شده است.

همچنین در کشورهای اتیوپی، اسرائیل، سومالی و نیجریه نیز مواردی از این بیماری گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تدابیر متقابل و هماهنگ بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش ویروس فلج اطفال در دو ماه آینده بسیار مهم است.

از بین رفتن کامل شیوع این بیماری تا سال ۲۰۱۸ هدفی بوده است که اقدام‌های بین‌المللی برای واکسیناسیون در کشورهای مختلف در راستای آن صورت گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    متاسفانه هم اکنون ویروس مرس در حال گسترش و شیوع منطقه ای و در مواردی حتی بین المللی می باشد و حتمآ این ویروس خطرناک از طریق حجاجی که به عربستان مسافرت میکنند وارد ایران هم خواهد شد . لذا بهتر است هموطنان عزیز یا کلآ به عربستان نروند و یا اگر رفتند و برگشتند از دست و رو بوسی با اقوام و دوستانی که در برگشت می بینند ، جدآ خود داری نمایند و حتی المقدور مدتی را با ماسک و دست کش بگذرانند تا مطمئن شوند خطری خود و یا اطرافیان را تهدید نمیکند . متاسفانه وزارت بهداشت ایران هم کاملآ منفعل عمل نموده و هیچگونه اطلاع رسانی و آموزشی در این زمینه ارائه ننموده است . بنا بر این و با توجه به اینکه هنوز هیچ داروی شناخته شده ای برای درمان این ویروس خطرناک وجود ندارد ، بهتر است مردم ضمن مطالعه و تحقیق ، آگاهی خود را بالا برده و روشهای پیشگیری را بهتر آموخته و عمل نمایند . علی ایحال و با توجه به اینکه منشع آلودگی ویروس در ( شتر ) دیده شده است ، ضروریست که از مصرف گوشت و شیر شتر اجتناب نمود . با تشکر فراوان .