ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیجریه: رهبر «بوکو حرام» دختران ربوده‌شده را می‌فروشد

ابوبکر شیکاو، رهبر گروه اسلامگرای «بوکو حرام» در نیجریه، در پیامی ویدئویی گفته است می‌خواهد دختران مدرسه‌ای ربوده‌شده را یا بفروشد و یا به ازدواج اجباری وادار سازد.

رهبر گروه اسلامگرای «بوکو حرام» در نیجریه که به ربودن حدود ۳۰۰ دختر مدرسه‌ای شناخته شده، اعلام کرده است که این دختران را می‌خواهد یا به‌عنوان برده بفروشد و یا آن‌ها را به ازدواج اجباری وادار سازد.

ابوبکر شیکاو: من دختران شما را ربودم و آن‌ها را در بازار می‌فروشم، این خواست خداوند است

به‌گزارش رویترز، ابوبکر شیکاو، در یک پیام ویدئویی در این‌باره گفت: «من دختران شما را ربودم و آن‌ها را در بازار می‌فروشم، این خواست خداوند است.»

ابوبکر شیکاو در این پیام ۵۷ دقیقه‌ای از دخترانی سخن می‌گوید که گروه «بوکو حرام» سه هفته پیش از مدرسه‌ای در شیبوک، واقع در شمال شرق نیجریه ربوده است.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که بر اساس آن‌ها شماری از دختران ربوده‌شده در آن سوی مرز چاد و کامرون هر کدام با ۱۲ دلار (حدود ۹ يورو) به ازدواج اجباری وادار شدند.

تاکنون ۵۳ دختر ربوده‌شده توانسته‌اند از دست ربایندگان بگریزند و به‌گفته پلیس ۲۲۳ از آنان همچنان در دست گروه «بوکو حرام» اسیرند.

«بوکو حرام» از سال‌ها پیش در شمال نیجریه که اکثریت آن مسلمان است برای برپایی یک حکومت اسلامی می‌جنگد و تاکنون ده‌ها عملیات علیه پلیس، ارتش و مقام‌های حکومتی، همچنین دانش‌آموزان و مسیحیان این کشور انجام داده است.

گروه «بوکو حرام» آموزش در مدارس را «غربی» و رفتن به مدرسه، به‌ویژه توسط دختران را حرام می‌داند.

مقام‌های دولت نیجریه به‌رغم هفته‌ها جست‌وجو در پی دختران ربوده‌شده نتوانسته‌اند آن‌ها را بیابند. در این میان اعتراض خانواده‌های ربوده‌شدگان و شهروندان دیگر علیه پلیس و گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه برانگیخته شده است.

گودلاک جاناتان پس از چند هفته روز یکشنبه برای نخستین بار درباره این ربودن دختران واکنش نشان داد و گفت دولت در راه آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.

خانواده‌های دختران ربوده‌شده در صفحه‌ای که بر روی شبکه اجتماعی توئیتر گشوده‌اند اندوه و خشم خود را نشان می‌دهند تا مردم سراسر جهان را با سرنوشت دختران و بستگانشان سهیم سازند.

همسر رئیس‌جمهوری نیجریه دستور داده است دو تن از زنان معترض را دستگیر کنند تا چهره همسرش در رابطه با آدم‌ربایی تخریب نشود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 47

    […] رهبر «بوکو حرام» دختران ربوده‌شده را می‌فروشد رادیو زمانه ۵ مه ۲۰۱۴ رهبر گروه «بوکو حرام» در نیجریه […]

  • محمد40

    بوکوحرام اسلام را دارد زنده میکند اسلام را برای امروزیان نشان میدهد مستندات این موضوع پیشتر توسط اقای کدیور مطرح شده است ، بنگرید به مقاله مساله برده داری دراسلام معاصر به ادرس http://kadivar.com/?p=1033 : جواز استرقاق غیرنظامیان خارج از جنگ: معتبره رفاعه بردة فروش از امام کاظم(ع): «قلت له ان القوم یغیرون علی الصقالبه و الروم (النوبه) فیسرقون اولادهم من الجواری و الغلمان فیعمدون الی الغلمان فیخصونهم ثم یبعثون الی بغداد الی التجار، فماتری فی شرائهم و نحن نعلم انهم مسروقون انما اغار علیهم من غیر حرب کانت بینهم»؟ فقال: «لابأس بشرائهم، انما اخرجوهم من دار الشرک الی دارالاسلام». (کافی ۵/۲۱۰ حدیث ۹، تهذیب ۶/۱۶۲ حدیث ۲۹۷، وسایل ۱۵/۱۳۱ حدیث ۲۰۱۴۵ و ۱۸/۲۴۴ حدیث ۲۳۵۹۶) «گروهی به اسلاوها و رومی ها (زنگباری ها) شبیخون زده، فرزندانشان را از دختر و پسر می ربایند، پسران را اخته می کنند، سپس آن ها را (به عنوان برده) به سوی تاجران بغداد می فرستند. دربارة خریداری اینها چه نظر می دهید، در حالی که ما می دانیم که این غلام ها و کنیزها از قومشان دزدیده شده اند و بدون اینکه جنگی درگرفته باشد، غارت شده اند؟ فرمود: در خریداری آن ها اشکالی نیست (و با خریداری، آن ها به عنوان برده مملوک شما می شوند) این است و جز این نیست که آنان را از دارالشرک به دارالاسلام درآورده اند.» نظر فقهای مشهور معاصر و پیش از ان : اگر افرادی از دارالحرب ـ اعم از ساکن دارالحرب یا خارج از آن ـ از راه سرقت، خیانت، نیرنگ، غارت، اسارت و زور از جانب غیرنظامیان یا از جانب نظامیان اما بدون اعمال زور و درمجموع بدون جنگ ربوده شوند و به دارالاسلام آورده شوند، در حکم غنیمت محسوب می شوند و پس از پرداخت خمس آنان، ملک رباینده محسوب شده، تصرف در آن ها جایز و خریدوفروش آن ها مباح است. حتی اگر اخذ این افراد توسط غیرمسلمانان صورت بگیرد، خرید مسلمانان از ربایندگان کافر حتی با علم به اینکه مأخوذ از طریق زور و سرقت و خارج از جنگ به تملک کافر درآمده، مجاز است. (شرایع الاسلام(۳ ) ۲ / ۵۹، جواهر الکلام(۴ ) ۲۴ / ۲۲۹، العروه الوثقی(۵ ) ۲ / ۳۶۸، مهناج الصالحین(۶ ) ۲ / ۶۶)

  • بهنام

    بوکو حرام ، مسجد الحرام ، محرم الحرام ، حرام زاده ، حرام لقمه ، نمک به حرام و ماه های حرام همه از کجا نشات میگیرند ؟ از زمان صدر اسلام الحرام . در صدر اسلام هم همینگونه بود و راهزنان و دزدان مسلمانی که کاروانها را غارت میکردند به اسم دین و خدا ، کلیه زنان و دختران را به اسیری برده و آنان را به اسم کنیز و برده میفروختند و یا در خدمت اهداف رذیلانه خود در می آوردند و برای این جنایات خود به کتاب مقدس خود و آیات آن استناد میکردند . حال سئوال اینست که چرا چهره ای که این مسلمین از خداوند ترسیم میکنند ، خدایی خونریز و خشونت طلب بوده و به چیزی جز قتل و غارت و تجاوز و جنایت فکر نمیکرده است ؟