ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت در زمینه صیانت از مالکیت فکری آثار لایحه‌ای را تدوین می‌کند

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از تدوین لایحه‌ای خبر داد که در آن برای تخلف از مالکیت فکری آثار ادبی و هنری مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از تدوین لایحه‌ای خبر داد که در آن برای تخلف از مالکیت فکری آثار ادبی و هنری مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است. وزیر دادگستری همچنین به پیگرد قانونی سازندگان مستند «من روحانی هستم» از سوی دادستانی کل کشور اشاره کرد.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب تهران

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ۱۶ اردیبهشت (۶ مه) در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به مالکیت فکری آثار و برنامه‌ای که دولت برای صیانت از مالکیت فکری آثار هنری و ادبی در نظر گرفته اشاره کرد. به گفته پورمحمدی دولت لایحه‌ای در این زمینه تدوین کرده که به موجب آن مجازات‌هایی برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

وزیر دادگستری درباره میزان مجازات‌ها گفت: «یک هنرمند، نویسنده و شاعر اگر تخلفی در زمینه مالکیت فکری انجام دهد بهتر است که محرومیت‌های اجتماعی برایش در نطر بگیریم تا اینکه قانون حبس داشته باشد. اکثر مجازات‌ها در این قانون عوض شده است اما کسانی که چندین بار تخلف انجام دهند بحث حبس را هم برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.»

جمهوری اسلامی ایران به معاهده برن و قانون کپی‌رایت نپیوسته و حقوق آثار نویسندگان، هنرمندان و آفرینشگران جهان را به رسمیت نمی‌شناسد. در آستانه برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایشی در زمینه حق تکثیر آثار برگزار کرد، اما به نتیجه مشخصی نرسید.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری همچنین خبر داد که پرونده سازندگان مستند «من روحانی هستم» از سوی دادستانی کل کشور پیگیری می‌شود. او در این‌باره گفت: « باید تلاش شود در کشور چه مستند چه کتب و چه فیلم همه دقیق و بدون تحریف باشد. کسانی که این کار‌ها را انجام می‌دهند باید استنادهای روشن داشته باشند، به‌خصوص در موضوعاتی که بحث شخصیت‌ها مطرح می‌شود. علاوه بر این باید هر روایتی که به آن می‌پردازند با اجازه باشد.»

مستند «من روحانی هستم» از محصولات مجموعه‌های چندرسانه‌ای سپاه پاسداران است و بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و هویت سازنده آن، معصومه نبوی هم در ابهام است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.