ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ وزیر خارجه درباره هولوکاست؛ اعتراض یک جمعیت دانشجویی

هم‌زمان با پاسخگویی محمد جواد ظریف در مجلس درباره هولوکاست، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به دعوت از پیتر آیزنمن برای سخنرانی در همایش معماری معاصر اعتراض کردند.

هم‌زمان با پاسخگویی محمد جواد ظریف در مجلس شورای اسلامی درباره هولوکاست، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در بیانیه‌ای به دعوت از پیتر آیزنمن، معمار سرشناس آمریکایی برای سخنرانی در همایش بین‌المللی معماری معاصر اعتراض کرد. یکی از مهم‌ترین آثار آیزنمن بنای «یادبود یهودیان به قتل‌رسیده در اروپا» است. این بنا در برلین، پایتخت آلمان قرار دارد.

پیتر آیزنمن، معمار سرشناس آمریکایی در برابر «یادبود یهودیان به قتل‌رسیده در اروپا»

یک همایش با حاشیه‌‌ای غیر منتظره

سومین «همایش بین‌المللی معماری معاصر، گفت‌وگوی ایران و جهان» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران (سالن حافظ) برگزار می‌شود. موضوع این همایش بررسی آثار پتر هایزنمن در عرصه معماری است.

برگزارکنندکان همایش معماری معاصر از پتر هایزنمن برای سخنرانی دعوت کرده‌اند.

سینثیا دیویدسن، نویسنده و منتقد، ایمان انصاری، استاد دانشگاه شهری در نیویورک، مارتا نواک، مدرس دانشگاه نورث‌ایسترن و همچنین مقداد شریف، معمار ایرانی از دیگر سخنرانان این همایش‌اند.

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی، پیتر آیزنمن را به حمایت از اسرائیل متهم کرده‌اند. آن‌ها در بیانیه اعتراضی‌شان آورده‌اند: « حضور پیتر آیزمن به عنوان یک حامی رژیم صهیونسیتی و مبلغ هولاکاست، آن‌هم همزمان با سالروز تأسیس رژیم سفاک و اشغالگر قدس در برج میلاد تهران جای بسی تعجب و تأسف دارد.»

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی سپس مسئولان وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه را خطاب قرار داده‌اند و پرسیده‌اند: « آیا این معمار که معتقد است اخلاق در هنر و معمار جایگاهی ندارد و از حامیان رژیم اشغالگر قدس است با هماهنگی چه دستگاهی قصد دارد در پایتخت‌ ام‌القرای اسلام به ایراد سخنرانی بپردازد؟»

پاسخگویی ظریف در مجلس

این حاشیه‌سازی‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که سه‌شنبه، ١۶ اردیبهشت (۶ مه)، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه برای پاسخگویی درباره گفته‌هایش پیرامون هولوکاست به مجلس شورای اسلامی رفت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، پس از پاسخگویی درباره هولوکاست

وزیر امور خارجه ایران ۷ مهر (۲۹ سپتامبر) به شبکه ای‌بی‌سی گفته بود: «هولوکاست افسانه نیست، کسی در مورد افسانه حرف نمی‌زند.»

در واکنش به این گفته محمد جواد ظریف، پنج نماینده مجلس او را به مجلس شورای اسلامی فراخوانده بودند که در برابر نمایندگان پاسخگو باشد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: «فعالیت گسترده تبلیغاتی و سیاسی انجام می‌شود تا القا شود که ایران خطری برای صلح و امنیت منطقه و جهان است.»

محمد جواد ظریف همچنین گفت قصد داشته با گفته‌هایش در شبکه ای بی سی پیرامون هولوکاست با تبلیغات «مسموم صهیونیستی که ایران را مخل امنیت جهانی» جلوه می‌دهد، مقابله کند.

بنای «یادبود یهودیان به قتل‌رسیده در اروپا» اثر پیتر آیزنمن در برلین

پاسخ وزیر امور خارجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قانع کرد. اما اکنون، هم‌زمان با این رویداد، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در بیانیه‌ای به دعوت از پتر آیزنمن برای سخنرانی در همایش بین‌المللی معماری معاصر اعتراض کرده است.

آیزنمن یکی از مهم‌ترین بناهای یادبود در بزرگداشت قربانیان هولوکاست در جهان را پدید آورده.

آیزنمن، ادامه‌دهنده سبک لوكوربوزيه در معماری

پتر آیزنمن یکی از مهم‌ترین معماران جهان در دوران معاصر به شمار می‌آید. او در نیویورک زندگی می‌کند و به حلقه پنج نفره‌ای از معماران تعلق دارد که تلاش می‌کنند شیوه معماری شارل ادوارد ژانره معروف به لوكوربوزيه را در آثارشان گسترش دهند.

آیزنمن در دانشگاه‌های هاروارد، پرینستون و یل تدریس کرده است.

پتر آیزنمن در برلین، در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵، در نزدیکی دروازه «براندنبورگ» با برافراشتن بلوک‌های سیمانی ‌هم‌قد قربانیان هولوکاست بنای یادبودی به مساحت ۱۹ هزار متر مربع پدید آورد. این اثر که «یادبود یهودیان به قتل‌رسیده در اروپا» نام دارد، از مهم‌ترین آثار و بناهای برلین به شمار می‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.