ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موانع توافق جامع هسته‌ا‌ی میان ایران و غرب کدام‌اند؟

در باره موانع توافق جامع اتمی ایران و غرب «رادیو زمانه» با رضا تقی زاده در گلاسگو و علی نیری در کالیفرنیا، دو کارشناس در این زمینه گفت‌وگو کرده است.

در فاصله کمی تا دور چهارم گفت‌و‌گوهای اتمی جمهوری اسلامی ایران و شش قدرت بزرگ جهانی برای دستیابی به توافق پایانی، تماس‌های دیپلماتیک و نشست‌هایی در تهران، نیویورک، وین و ژنو ادامه یافته است.

همزمان با مذاکرات فنی کارشناسان ایران و غرب در نیویورک در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه، نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در تهران، گفت‌و‌گوها و بازرسی را از مراکز اتمی، از جمله معدن اورانیوم ساغند و کارخانه کیک زرد اردکان یزد ادامه داده‌اند.

نمایندگان آژانس باید اجرای شش موردی را تایید کنند که گروه ۵+۱ از جمهوری اسلامی در زمینه برنامه اتمی‌اش در توافق موقت ژنو خواسته است.

هفته آینده دور بعدی گفت‌وگوهای جامع اتمی میان مدیران سیاسی در وین با حضور کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، انجام خواهد گرفت.

ابراز خوش‌بینی و انتظار حسن روحانی و محمد جواد ظریف برای رسیدن به توافق پایانی تا چه حد واقع‌بینانه است؟

آیا توان موشکی ایران، از موارد اختلاف ایران با غرب، می تواند گفت‌و‌گوها را طولانی‌تر کند؟

مخالفان توافق اتمی می‌گویند ایران هنوز چیزی از دارایی‌های مسدودشده را دریافت نکرده، آیا این به‌دلیل مشکلات بانکی ایران است؟

چالش‌های توافق پایانی میان ایران و غرب چه هستند؟

در باره دشواری‌های مذاکرات پیش رو برای توافق اتمی نهایی ایران با غرب، «رادیو زمانه» با دو کارشناس پرونده هسته‌ای، رضا تقی زاده در گلاسگو و علی نیری، استاد دانشگاه در کالیفرنیا، گفت‌وگو کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوری

    مشکل دنیای مسنکبر غرب با جمهوری اسلامی ایران بحث هسته ای نیست زیرا دول غربی خود بهتر میدانند که فعالیت ایران صلح آمیز است. آنها با استقلال جمهوری اسلامی مشکل دارند. آنها میخواهند در ایران نیز مثل دول دیکتاتور منطقه دولتی سر کار بیاید تا گوش به فرمان غرب و سرکوبگر مردم باشد. آنها میخواهند در ایران دولتی سرکار بیاید تا از سگ قلاده بریده ای مثل رژیم حرامزاده صهیونیستی بترسد.

  • sima

    عجب اوضاعی است . دولتش میگوید پول در بانک مرکزی است ولی مجلسش تکذیب میکند؟!

  • sroush

    به نتیجه نمیرسد! نمیتوان دنیا را فریب داد در صورتیکه هرروز فرد و یا شرکتی را بعلت ارسال قطعه موشک و یا بمب شناسایی و به لیست تحریم اضافه میکنند. خامنه ای که گفت و شلوغ کردنشان و علم کردن نوچه اش احمدی نژاد   و تهدید کردن  امریکا از طرف امام جمعه ها و سردارانش نیز موید اینکارست . اینها فقط با  ایجاد تشنج  در منطقه ماندگار شده اند.