ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حیدر مصلحی: رهبر از وضعيت فرهنگی کشور ناراضی است

حیدر مصلحی، وزير سابق اطلاعات از نارضایتی رهبر جمهوری اسلامی از وضعیت فرهنگی کشور خبر داد و گفت هشدارهای آیت‌الله خامنه‌ای در این‌باره صریح است.

حیدر مصلحی، وزير اطلاعات سابق دلیل عدم بازدید آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از نمایشگاه کتاب تهران را نارضایتی وی از وضعیت فرهنگی کشور دانست.

حیدر مصلحی: هشدارهای رهبر در مورد مسائل فرهنگی صريح است و بايد برای اين مسأله فکری شود

به‌گزارش خبرگزاری فارس، حیدر مصلحی که از نمایشگاه کتاب تهران دیدن می‌کرد، درباره عدم بازدید رهبر جمهوری اسلامی از نمایشگاه کتاب گفت: «اين مسأله در مقاطع ديگر هم اتفاق افتاده اما بايد علت آن مشخص شود.»

وی با بیان این‌که نارضایتی از وضعیت فرهنگی کشور در سخنان آیت‌الله خامنه‌ای «مشهود» است، افزود: «ايشان هشدارهايی را در مورد اين مسائل داده‌اند، هشدارهايی که صريح است و بايد برای اين مسأله فکری شود.»

پیش از این، محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته بود که آیت‌الله خامنه‌ای، برخلاف سال‌های گذشته از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نمی‌کند.

به گفته گلپایگانی «تراکم کارهای ایشان وقتی برای حضور در این نمایشگاه را باقی نگذاشته» است.

این در حالی است که در دوران تصدی محمدحسین صفار هرندی و همچنین محمد حسینی بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای هر سال به نمایشگاه کتاب تهران می‌رفت و معمولاً به مدت دو ساعت و نیم از غرفه‌ها بازدید می‌کرد.

قبل از حیدر مصلحی، محمدرضا نقدی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج نیز به‌طور تلویحی به نارضایتی آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره کرده بود.

حيدر مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مستند «من روحانی هستم» گفت: «اين مستند را نديده‌ام و نمی‌توانم در مورد آن اظهار نظر کنم اما توصيه‌ام به مسئولان دولتی اين است که تحمل‌شان بايد بالاتر از اين باشد.»

اشاره مصلحی به انتقادهای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران و مسئولان دولتی به انتشار این فیلم است.

مستند «من روحانی هستم» فرازهایی از زندگی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و نقش او در برخی رویدادهای تاریخی پس از انقلاب را بیان می‌کند، با این هدف که بگوید حسن روحانی یک شخصیت سازشکار است و شایستگی مدیریت برنامه هسته‌ای ایران را ندارد. این مستند در روزهای گذشته بازتاب گسترده‌ای یافت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    «ایشان هشدارهایی را در مورد این مسائل داده‌اند، هشدارهایی که صریح است و باید برای این مسأله فکری شود.» چه هشدارهایی؟ کدوم مسائل؟ چه صراحتی؟ چه بایدی؟ و اگر هشداری صریح شد که دیگر مساله ای باقی نمیماند! خود بنگریم به فرهنگ درب داغونمان که زاده آن خامنه ای است بعنوان رهیر و مصلحی است وزیر اطلاعات آن!!! بسا که باعث افتخارند ایندو حلالزاده فرهنگ ایرانی! مبارک باد!