ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات بدون مجوز مخالفان توافق هسته‌ای در تهران

مخالفان دولت و توافق هسته‌ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ تظاهراتی با عنوان «جمعه دلواپسی» برگزار کردند. این تظاهرات همچون راهپیمایی قبلی آن‌ها بدون مجوز برگزار شد.

راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» به‌دعوت «کمیته صیانت از منافع ایران»، متشکل از مخالفان اصولگرای دولت حسن روحانی و توافق هسته‌ای، پس از نماز جمعه تهران برگزار شد. این راهپیمایی نیز همچون راهپیمایی قبلی این گروه بدون مجوز برگزار شد.

راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف»

به‌گزارش خبرگزاری فارس، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای «توسعه هسته‌ای حق مسلم ماست»، «دلواپسی ملت استقلال کشور است»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «ایرانی باغیرت دلواپس عزت است» از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دولت خواستند تا از پیشبرد برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات دفاع کنند.

بنا به این گزارش در این راهپیمایی پرچم آمریکا نیز به آتش کشیده شد.

در پایان راهپیمایی بیانیه‌ای صادر شد که در آن ضمن سخن گفتن از «حساسیت شرایط کنونی» در سیاست خارجی کشور، شرکت تیم مذاکره‌کننده جدید در مذاکرات هسته‌ای «شتاب‌زده» و «غیرکارشناسی» ارزیابی شده است.

در این بیانیه همچنین رفتار دولت در مذاکرات «خودسرانه» و «یکه‌تازانه» عنوان و گفته شده است دولت منتقدان مذاکرات هسته‌ای را به تندروی و افراطی‌گری متهم می‌کند و آن‌ها را «به‌صورت نرم سرکوب و خاموش می‌کند.»

راهپیمایان «جمعه دلواپسی» گفته‌اند «دلواپس توسعه کشور» هستند. آن‌ها افزوده‌اند: «دلواپس هسته‌ای هستيم چون دلواپس عدم توليد ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای و کاهش مصرف سوخت‌های فسيلی و کاهش آلودگی هوا هستيم. دلواپس هسته‌ای هستيم چون دلواپس عدم ساخت زيردريايی‌های هسته‌ای و عدم حضور در آب‌های آزاد هستيم.»

راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف»

آن‌ها در پایان بیانیه راهپیمایی در مخالفت با روند مذاکرات هسته‌ای آورده‌اند: «ما نمازگزاران کشور نگرانی و دلواپسی خود را از روند کنونی مذاکرات هسته‌ای با صدای بلند اعلام می‌کنیم تا در تاریخ این کشور ثبت شود و نسبت به تکرار امضای یک توافق ضعیف دیگر هشدار دهیم.»

مخالفان دولت یازدهم در میان نیروهای حکومتی ایران بیش از پیش به رویارویی عمومی روی آورده‌ و بر «فعالیت‌های خیابانی» خود افزوده‌اند.

آن‌ها در روزهای اخیر همایش «دلواپسیم» را در سفارت سابق آمریکا با حضور گروهی از مقام‌های دولت محمود احمدی‌نژاد در انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ترتیب دادند و دو روز پیش نیز بدون مجوز قانونی در میدان فاطمی تهران علیه وضعیت حجاب تظاهرات کردند.

پیش از این حسين هاشمی، استاندار تهران، از مجوز راهپیمایی «جمعه دلواپسی» اظهار بی‌اطلاعی کرده بود و رضا تقوی، رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه نیز گفته بود: «ما تنها برگزار کننده نماز جمعه هستيم و برگزاری هرگونه مراسم قبل و بعد از نماز جمعه به ما ارتباطی ندارد.»

این گروه موسوم به «دلواپس‌ها» قرار است روز يکشنبه نیز در اعتراض به توافق هسته‌ای ژنو در مقابل مجلس تجمع کنند. گفته می‌شود دانشجويان اصولگرا این تجمع را برگزار می‌کنند و منتظر دريافت مجوز از سوی وزارت کشور هستند اما وزارت کشور مسئولیت صدور مجوز در اين‌باره را به فرمانداری و استانداری واگذار کرده است.

تاکنون نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه برخوردی با اجتماعات بدون مجوز «دلواپس‌ها» انجام نداده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Majid

    اگر بجای این راه پیماییهای نمایشی و شعاردادنهای بی ثمر و پرچم آتش زدنهای مسخره «عقل گرایی» نموده بودیم نه دلواپسی هسته ای در کار میبود و نه هوای مملکت کثیف و آلوده میبود و نه فحشا و فقر و اعتیاد بیداد میکرد و نه تحریم  اقتصادی میبود و نه جاهلانی چون خمینی و خامنه ای بقدرت میرسیدند و نه هزاران هزار معضل دیگر خانه مادریمان را تهدید میکرد. که چون عقل نباشد جان دلواپس  و در عذاب است.  

  • بهنام

    تجمع غیر قانونی که هیچ کس حق برخورد با این اراذل و اوباش را ندارد . اگر قانون است باید برای همه باشد ، اما همین رفتارها برای خودشان گرانتر تمام میشود و نشان میدهد که جنگ قدرت در ایران به مراحل بحرانی رسیده است و شاید دیری نپاید که به خشونتهای مسلحانه کشیده شود .

  • علی

    من دلواپس فقر و بیکاری و اعتیاد و فحشا هستم من دلواپس اینده نامعلوم جوانان هستم

  • samandoon

    به نظرم صفت " دل واپس گرایان" برای این هموطنان بیشتر مناسب است

  • خیب خالی

    دلواپس دزدیهایشان هستند . و پست و مقام های آبکی از دست رفته.. که دیگه بر نمی گرده.