ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقف سینما پرسیا در شیراز فروریخت

سقف سینما پرسیا، قدیمی‌ترین سالن سینما در شیراز و یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های سینما در ایران فروریخت.

سقف سینما پرسیا، قدیمی‌ترین سالن سینما در شیراز و یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های سینما در ایران فروریخت.

سینما پرسیا در شیراز

فرزاد تیموری، مدیر سینما پرسیا در شیراز از فروریختن سقف قدیمی‌ترین سالن سینما در شیراز خبر داد.

به گفته مدیر سینما پرسیا، سقف قدیمی‌ترین سالن سینمای شیراز از ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۲ شکل غیر طبیعی پیدا کرده بود و احتمال می‌رفت که به زودی فروبریزد.

مؤسسه «سینما شهر» با قرار دادن خرک‌هایی زیر سقف سالن تلاش کرده بود مانع از فروریختن‌اش شود، اما خرک‌ها کارساز نبودند و سقف این سالن سینما که از قدیمی‌ترین سالن‌های سینما در ایران است سرانجام فروریخت. در این میان نامه‌نگاری بین مدیر سینما پرسیا با استاندار فارس، اداره کل ارشاد اسلامی شیراز، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی برای حفظ این سالن سینما به جایی نرسید.

سینما پرسیا در شیراز در سال ۱۳۰۸ با نام «سینما خورشید» آغاز به کار کرد و بعدها پس از بازسازی در سال ۱۳۴۷ به سینما پارس (پرسیا) تغییر نام داد. این سینما با ۶۳۰ صندلی از اندک سینماهای خصوصی در شیراز بود و از نظر اکران فیلم هم بسیار موفق عمل می‌کرد.

یکی از مشکلات سینمای ایران، سالن‌های سینمای فرسوده است. پیش از این در دی‌ماه سال گذشته سینما قدس در میدان ولی‌عصر تهران نیز به دلیل فرسودگی تعطیل شد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر وعده داده بود که به زودی در ایران ۳۰ سالن سینمای تازه تأسیس شود.

در فروردین ماه سال جاری، به دستور آیت‌الله خامنه‌ای سالن‌های سینما که در اختیار بنیاد شهید، بنیاد جانبازان و کمیته امداد امام خمینی قرار داشتند به حوزه هنری واگذار شدند و به این ترتیب این نهاد وابسته به بیت رهبری با در اختیار داشتن ۱۰۰ سالن سینما به یکی از مهم‌ترین سالن‌داران سینما در ایران بدل شد.

در مهرماه سال ۱۳۹۱ اعضای انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به تعطیلی بخش خصوصی سینمای ایران هشدار داده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.