ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار ايرانی در سوريه کشته شدند

چهار ايرانی که از آن‌ها به‌عنوان «مدافع حرم حضرت زينب» ياد شده، در سوريه کشته شدند.

چهار ايرانی که از آن‌ها به‌عنوان «مدافع حرم حضرت زينب» ياد شده، در سوريه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «تسنيم»، مراسم خاکسپاری اين چهار تن قرار است روز پنج‌شنبه ۲۵ ارديبهشت در مشهد برگزار شود.

عباس‌علی حميدی، علی حسينی، قربان حسنی و حسن قاسمی‌دانا، چهار نفری هستند که در سوريه کشته شده‌اند.

در همين حال خبرگزاری «دانشجو» نيز خبر داده که احمد حسينی و حسين محمودی دو افغان مقيم ايران نيز در سوريه کشته شده‌اند.

اين دو نفر از اعضای گردان «فاطميون» در سوريه بودند که طی درگيری‌ها در اين کشور کشته شده‌اند.

جسد آنها در قم به خاک سپرده شد.

بر پايه اين گزارش «گردان فاطميون متشکل از شيعيان افغانستان در کنار گردان‌های "کتائب اهل الحق"٬ "خدام العقيله"، "ذوالفقار" و "اباالفضل‌العباس" از زمان آغاز بحران سوريه دفاع از حرم حضرت زينب و رقيه و مناطق شيعه‌نشين سوريه را برعهده گرفته‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جواد امیرمسعود

    رسانه ی زمانه, نظر شماره ی ۹, نظر من نیست. لطفن بگویید از کجا آمده است سبب بدگمانی به شما و شگفتی بسیار است. لطفن بگویید چگونه کسی به نام من نظر داده است. --- زمانه: آقای امیرمسعود عزیز، نظر شماره ۹ توسط اقای مجید و خطاب به شما نوشته است.

  • Majid

    جواد امیر مسعود: و بيشترشان جز از گمان پيروى نمى‏كنند [ولى] گمان به هيچ وجه [آدمى را] از حقيقت بى‏ نياز نمى‏گرداند. آرى خدا به آنچه مى كنند داناست. (آیه ۳۶ از سوره ۱۰ در قرآن حکیم) لغت عقل ۴۹ بار در قرآن تکرار شده و بکار گیری آنرا خداوند مرتب تکرار و تاکید کرده و انسان را از تبعیت «ذهنیت» و «گمان» و پیروی کورکورانه از «این و آن» بشدت منع میکند. حال چه «این و آن» مذهب باشد و چه پدران خود و چه مرشد خود و چه نظام حاکم در جامعه و چه و چه و چه. و فراموش نکنیم که مذهب و فرقه را بشر تدوین کرده و دین  خالص خدا ذکر شده در قرآن را به قهقهرا کشانده و میکشاند و هدف آن فقط و فقط ایجاد  تفرقه و نفاق در امت واحد مسلمانان بوده و هست و خواهد بود. والسلام. 

  • بهنام

    خلاصه خبر : «ایران در ازای پول مهاجران افغان را برای جنگ به سوریه می‌فرستد» پس از آن‌که روزنامه وال استریت جورنال به نقل از مقام‌های افغان و غربی گزارش کرد که ایران «هزاران پناهنده افغان» را در برابر دریافت پول٬ برای مقابله با شورشیان عازم سوریه می‌کند٬ وزیر امور مهاجرین افغانستان اظهار کرد که در صورت صحت این خبر٬ افغانستان از ایران نزد سازمان ملل شکایت خواهد کرد. این روزنامه آمریکایی ۲۵ اردیبهشت‌ماه گزارش کرد که آیت‌الله محقق کابلی٬ از رهبران مذهبی افغان در قم٬ به همراه یکی از اعضای سپاه پاسداران٬ تایید کرده‌اند که ایران در ازای پرداخت ۵۰۰ دلار ماهیانه و اعطای اقامت ایران٬ هزاران مهاجر افغان را برای جنگ با مخالفان سنی بشار اسد٬ راهی سوریه می‌کند. دفتر آیت‌الله محقق کابلی با تایید این خبر گفته است که سپاه پاسداران در کنار پرداخت پول ماهیانه و اجازه اقامت٬ به این پناهندگان پیشنهاد اعطای کارت خیریه و همچنین ثبت‌نام رسمی فرندانشان در مدرسه را می‌دهد و سپس این پناهندگان را آموزش داده و به سوریه اعزام می‌کند. دفتر این رهبر مذهبی افغان می‌گوید بسیاری از مردان جوان افغان در چند وقت اخیر به آیت‌الله کابلی نامه نوشته و در خصوص حکم شرعی مبارزه در سوریه پرسیده‌اند که وی نیز پاسخ داده است که اگر این مبارزه به منظور دفاع از اماکن مقدس شیعیان در سوریه باشد٬ مباح است. افغانستان: در صورت صحت این خبر نزد سازمان ملل شکایت می‌کنیم به دنبال انتشار این گزارش٬ سخنگوی «وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افعانستان» ۲۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌و گو با سرویس افغان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی اظهار کرد این موضوع٬ در صورت صحت٬ به هیچ‌وجه برای حکومت افغانستان قابل پذیرش نیست. اسلام‌الدین جرائت توضیح داده است: «ما نتوانستیم در این مورد به شواهدی دست پیدا کنیم که آیا جمهوری اسلامی ایران از افغان‌ها در جنگ سوریه استفاده کرده است یا خیر٬ اما این موضوع امکان‌پذیر است. شماری از اتباع ما به خاطر این که حداقل زنده بمانند٬ در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند٬ اما این به آن مفهوم نیست که با استفاده از ضعف افغان‌ها٬ آن‌ها را به جنگ بفرستند.» وی افزود: «اگر چنین چیزی صورت گرفته باشد٬ ما شکایت خود را به کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ابلاغ خواهیم کرد.» علیرغم این تکذیب٬ برخی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان٬ ولسی جرگه٬ در گفت‌و‌گو با بخشی افغان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی٬ گفته‌اند که در خصوص اعزام افغان‌های مهاجر به سوریه از سوی ایران٬ شکایات متعددی دریافت کرده‌اند. محمد نعیم حمید‌زی لالی٬ از اعضای این مجلس به رادیو اروپای آزاد گفته است: «افغان‌هایی که از ایران آمده و با ما دیدار کرده‌اند٬ می‌گویند که شماری از افغان‌های ساکن ایران به جنگ سوریه اعزام می‌شوند. از یک طرف خانواده‌های این افراد در ایران گرو هستند و از سوی دیگر برایشان پول پرداخته می‌شود. ایران با این کارش دو هدف را دنبال می‌کند؛ به دخالتش در امور سوریه ادامه می‌دهد و افغان‌ها را به نام تروریست معرفی کرده و آن‌ها را بدنام می‌کند.»

  • جواد امیرمسعود

    بله سپاه صحابه در پاکستان است که شیعه می کشد. اقلیت بزرگی از مردم هزاره ی افقانستان در بلوچستان پاکستان زندگی می کنند انبوهی از ایشان همین امسال در کوچه و بازارها طعمه ی بمب شدند. اطلاع ایرانی, افقانی و نه آمریکایی دارم که سربازان گردان فاطمیون که در سوریه می جنگند همگی از مردم هزاره اند. اصلن اکثریت قریب به اتفاق مردم شیعه در افقانستان همان مردم هزاره جات می باشند. تعریف واژه مزدور هم بر هر فارسی دانی آشکار است. واژه ها اما همیشه آنچه باید باشند نیستند. واژه ی جنده در فارسی ی عوام ایرانی تلفظ اشتباه ژنده است. بله جنده ها ژنده احوال و ژنده لباس بودند, اما آیا امروز هم جنده همان ژنده است. مزدور شما نیز در چشمان من بیشتر به جنده می ماند تا که ژنده......... به هر حال عصبانیت که نه, افسوس من از آن است که صاحب نظران نوین ما در شرق, درپی تحلیل های اجتماعی از جوامع خود, همواره در دریای جهالت شرقشناسان غربی شنا کرده, به عمق مرکب آن فرو می روند تا که در آنجا تا ابد الدهر باقی بمانند. مرحمت شما زیاد. ما را به خیر و شما را به سلامت.

  • بهنام

    جناب امیر مسعود واقعآ ساده لوحی محض است که بخواهیم این واقعیت تلخ را در نظر نگیریم که آنها بیشتر از فقر و نداری تن به خواسته های حکومت جمهوری اسلامی و حکومت بشار اسد جنایتکار می دهند . و همانطور که در گزارش وال استریت ژورنال آمده است ، متاسفانه با حقوق بسیار ناچیز ماهانه 500 دلار آنان را قربانی مطامع کثیف خود میکنند و این در حالیست که حقوق یک کارگر ساده در آمریکا ماهانه بالغ بر 3000 دلار می باشد . با این وصف به نظر جنابعالی مگر یک حرم که در یک ناحیه محدود جغرافیایی قرار دارد به چند نفر مدافع نیاز دارد ؟ و چرا با سوء استفاده از نام مدافعان حرم از آنها در خط مقدم جبهه و مناطق دیگر سوریه سوء استفاده می نمایند ؟ در مطلب قبلی اشاره ای به سپاه صحابه داشته اید که در تکمیل فرمایش جنابعالی به عرض می رساند سپاه صحابه در افغانستان فعال نیست و شاید اشاره جنابعالی به کشتن و بمب گذاریهای متعدد این گروه در پاکستان و کشتن شیعیان پاکستان بوده باشد . البته به نظر بنده تشکیل چنین گروهکهای تروریستی مانند سپاه صحابه و لشکر جنگ وی ، ساخته و پرداخته آمریکا و انگلیس و بعضی از حکام مرتجع منطقه می باشد و متاسفانه بر گرفته و ریشه در اختلافات عمیق بین خود مسلمین اعم از شیعه و سنی دارد و این داستان طولانی و ادامه دار است . جنابعالی می خواهید بگوئید که اینها از اقوام هزاره هستند ، در صورتی که تنها به ملیت آنان اشاره شده است و از نام قومیت آنان سند معتبری وجود ندارد و چه بسی که از اقوام هزاره هم نباشند و سپاه قدس آنان را از اقوام دیگر هم اجیر کرده باشد که نمونه های آن را میتوان در کردستان ایران و عراق به وضوح مشاهده کرد که چگونه حتی اهل سنت را به خدمت خود در آورده و از آنان برای مقاصد شوم خود استفاده می نمایند . فکر میکنم علت عصبانیت و ناراحتی جنابعالی استفاده بنده از واژه ( مزدور ) بوده است که باید بگویم این یک اصطلاح است و بدون غرض برای این ملیت بیان گردیده است و صرفآ برای همان دسته از افرادی که به خدمت در آمده اند اطلاق گردیده است . تعریف واژه (مزدور) مزدور در اصل به معنی کسی است که در قبال انجام کاری مزد دریافت می کند. مزدور در زبان امروز معنی منفی دارد و به معنی کسی است که در قبال انجام کارهای نادرست از قبیل تهدید و حمله به مردم و یا حمایت از ظالم و جنایتکار پول دریافت می کند.

  • جواد امیرمسعود

    بله جناب بهنام, فرمایش شما در مورد مقیم بودن کشته شدگان هزاره ای افقانستانی در ایران صحیح است. من هم خلاف این ننوشتم. عرض من انتقادی بود به توهم سرکار در گرسنه و مزدور نامیدن ایشان. سبب توهم شما بی تردید همان منابع اطلاعاتی بسیار بی شناخت غربی مورد اشاره اتان هستند که از درک ذهنیت انسان شرقی عاجزند. غرب گریان شرقی نیز از تصادم آمال خویش با ذهنیت مردمشان اغلب آنگونه بر آشفته می شوند که به ناچار دشنامشان می دهند.

  • بهنام

    روزنامه آمریکایی والستریت ژورنال، پنجشنبه 15 مه 2014 در گزارشی از استخدام افغانی ها در ایران برای جنگ در سوریه خبر داد. این روزنامه به نقل از مقامات افغانی و غربی نوشت که ایران در مقابل این خدمت پاداشی معادل 500 دلار در ماه و اجازه اقامت در ایران را به این افراد می دهد. ایران متحد اصلی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در جنگ سه ساله داخلی این کشور بر علیه مخالفان عمدتا سنی مذهب اوست که خواهان برکناری اسد از قدرت هستند. گفته می شود که اعزام افغانها به سوریه به تایید دفتر آیت الله عظما محقق کابلی، رهبر مذهبی افغانها در شهر مذهبی قم رسیده است. این روزنامه به نقل از یک مقام غربی در ایران نوشت که استخدام افغانها بخشی از استراتژی اعزام پیاده نظام به جبهه جنگ سوریه است. این مقام به وال استریت ژورنال گفت هدف از این استخدام کاهش تلفات در میان نیروهای سپاه پاسداران و حزب الله لبنان است که متحد نزدیک ایران می باشد.

  • بهنام

    جناب امیر مسعود اگر اینچنین است که فرموده اید پس چرا اجساد این مزدوران در خاک ایران تشییع و تدفین میشود ؟ اگر آنها ساکن افغانستان هستند که طبیعتآ باید در خاک خود دفن شوند . ولی چون آنها مدتها و سالهای مدیدی به همراه خانواده خود ساکن ایران بوده اند ، عمدتآ در شهر های قم ، اصفهان و تهران دفن میشوند . اینکه آنها به صرف ثبت نام در یک حزب یا گروه سیاسی در افغانستان و در دست داشتن یک کارت عضویت قدیمی ، دیار خود را رها کرده و به ایران یا کشورهای دیگر رهسپار شوند که نشد مبارزه . بنده هم با تصورات خود سخن نمیگویم بلکه با اطلاعات و انجام تحقیقات نظر میدهم و اگر دقت کرده باشید بدون غرض از اتباع کشور افغانستان نام برده ام و هدف از انتشار کامنت ، آگاهی دادن از نیرنگ و فریب حکومت ایران و سوء استفاده از احساسات مذهبی اتباع افغانستان بوده است .

  • جواد امیرمسعود

    آقای بهنام, بر خلاف تصور پوچ حضرت عالی, این افقانستانی های جنگنده در سوریه, نه گرسنه ی لقمه ای ناند و نه مزدورانی در پی پول. آنها جوانان خانوادار هزاره ی افقانستانند که مذهب تشیع برجسته ترین نشانه ی قومی یشان بوده است. نشانه ایی که به خاطرش گروه های دیوانه ای چون لشکر صحابه در پاکستان و مرتجعینی از میان اقوام پشتون در افقانستان, خیل فراوانی از مردان و زنان و کودکان آنان را بی هیچ تقصیری کشتار کرده اند. سپاه قدس پاسداران هرگاه اراده کند همان گاه می تواند سپاهی عظیم از خیل خشمگین جوانان این قوم به شدت ستم دیده را به جنگ با سلفی ها و دیوانه گان تکفیری در هر جای جهان روانه کند. حالا شما بنشین و در توهم خود به هر که خواستی دشنام نثار کن. واقعیت اما داستان دیگریست.

  • بهنام

    متاسفانه بعضی از افعانستانیها برای لقمه ای نان تن به مزدوری حکومت ننگین جمهوری اسلامی و بشار اسد داده اند و عده زیادی از آنان فریب خورده و بی جهت کشته شده اند . نام این گروه را هم با الفاظی غلط انداز مدافعان حرم گذاشته اند که نشان دهنده نیرنگ و فریب حکومت ایران است و عده بسیاری را به این بهانه جذب کرده ، ولی در جاهای دیگری از آنان سوء استفاده نموده و آنان را به کشتن میدهند .