ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب بزرگ‌ترين اتحاديه کارگری ترکيه در اعتراض به انفجار معدن سوما

بزرگ‌ترين اتحاديه کارگری ترکيه از صبح روز پنج‌شنبه در اعتراض به حادثه انفجار در معدن زغال سنگ «سوما» در غرب اين کشور اعتصاب خود را آغاز کرد.

بزرگ‌ترين اتحاديه کارگری ترکيه روز پنج‌شنبه ۲۵ ارديبهشت (۱۵ ماه مه) در واکنش به حادثه انفجار در معدن زغال سنگ «سوما»، در غرب اين کشور، اعتصاب خود را آغاز کرد.

به گزارش «رويترز»٬ اين اعتصاب در اعتراض به عملکرد نامناسب دولت ترکيه در مديريت اين حادثه و بی‌توجهی به ايمنی کارگران و به‌ويژه معدنچيان انجام می‌شود.

بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت (۱۳ ماه مه) یک معدن زغال سنگ در شهر سوما استان مانیسا در غرب ترکیه در عمق ۱۶۰۰ متری زمین منفجر شد و جان دست‌کم ۲۸۲ کارگر را گرفت.

علت این انفجار اتصال برق کوره یک این معدن عنوان شد و بیش از ۵۰۰ معدنچی به دلیل قطعی برق در عمق این معدن با مشکل کمبود اکسیژن و مسمومیت احتمالی با گاز مونواکسید کربن روبه‌رو شدند.

دولت ترکیه به احترام قربانیان سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

روز چهارشنبه ۲۴ارديبهشت (۱۴ماه مه) صدها نفر از شهروندان ترکيه در اعتراض به سوء مديريت دولت در جريان حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ در شهر «سوما» به خيابان‌ها آمدند.

همچنین اعتراض‌هایی در آنکارا و استانبول نیز صورت گرفت و پلیس با گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش با معترضان برخورد کرد.

دولت ترکیه پیش از ظهر چهارشنبه بار دیگر تأکيد کرد که استانداردهای ايمنی رعايت شده است، اما بسياری از ناظران به این نظر به دیده شک و تردید می‌نگرند.

مقام‌های ترکيه از این نگران هستند که حادثه انفجار معدن «سوما» به بهانه‌ای برای معترضان تبديل شود تا بار دیگر تظاهرات ضددولتی از سر گرفته شود.

تابستان گذشته اعتراض‌های ضددولتی تا نزدیک به یک ماه در شهرهای مختلف ترکیه جریان داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • زهره عبادی نیا

    لطفا به ایمیلم اخبار معدن سوما را بفرستید.تشکر.