ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت اردوغان در منگنه یک جنجال تازه

مشاور اردوغان با حمله به یک تظاهرکننده در محل سانحه معدن جنجال آفرید. تصویر این لحظه تبدیل به سمبلی از رفتار دولت ترکیه با کارگران و مردم معترض شده است.

مشاور اردوغان با حمله به یک تظاهرکننده در محل سانحه معدن جنجال آفرید. تصویر این لحظه تبدیل به سمبلی از رفتار دولت ترکیه با کارگران و مردم معترض شده است.

تصویری در شبکه‌های اجتماعی ترکیه دست به دست می‌چرخد که جنجال تازه‌ای برای دولت اردوغان فراهم کرده است. مردی روی زمین افتاده که می‌کوشد با دست‌هایش از خود دفاع کند. دو مامور پلیس با اونیفورم روی او خم شده‌اند. یک مرد کت شلوار پوش هم دارد به فرد بر زمین افتاده لگد می‌زند.

مرد کت شلوارپوش یوسف یرکل نام دارد. او از مشاوران نزدیک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه است که روز چهارشنبه برای بازدید از معدن سانحه دیده سوما به منطقه سفر کرد.

تصویر جنجالی به سرعت در توییتر و فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی دیگر پخش شده و کاربران آن را نمادی از رفتار پرتفرعن دولت اردوغان با رویداد معدن و اعتراضات مردمی معرفی کرده‌اند.

یوسف یرکل تایید کرده که شخص حاضر در عکس خودش است. او در گفتگو با سرویس انگلیسی روزنامه حریت از عمل خود دفاع کرده و گفته که فرد به زمین افتاده یک چپگرای تندرو بوده است: «او به من و نخست وزیر حمله کرد و به ما فحش داد. باید در قبال این رفتار ساکت می‌ماندم؟»

قرار است یرکل روز پنجشنبه ۱۵ مه با حضور در شبکه ترک‌زبان بی‌بی‌سی در باره این موضوع توضیح دهد.

در فاجعه انفجار معدن زغال سنگ در سوما تاکنون ۲۸۰ نفر کشته شده‌اند و از سرنوشت ده‌ها نفر دیگر اثری نیست.

دولت ترکیه در واکنش به سانحه معدن سوما سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. اردوغان شخصا به محل سانحه رفت اما از حضورش با شعار و اعتراض استقبال شد. مردم منطقه اردوغان را هو کردند و دفتر حزب حاکم عدالت و توسعه هم مورد حمله قرار گرفت.

اتحادیه‌های کارگری ترکیه برای اعتصابی سراسری در روز پنجشنبه ۱۵ مه فراخوان داده‌اند. چهار سندیکای بزرگ این کشور از همه کارگران خواسته‌اند در این روز و در اعتراض به مرگ ده‌ها معدنچی دست از کار بکشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    باغچه لی رهبر حزب مخالف " حرکت ملی: :" یک بچه 29 ساله از ایران آمده اینجا ، 4 وزیر ما را خریده است. با رشوه آنها را در دست خود بازی می داد. فرزندان این وزرا را در استخدام خود گرفته و آنها را به ماموریت می فرستاد." باغچه لی افزود:" پس از دستگیری هم مدام تهدید می کرد که اگر من را آزاد نکنید شما را به آتش می کشم." این رهبر مخالفان ترکیه سپس با حمله به اردوغان گفت:" کسانی که در جا کفشی خانه هایشان میلیون ها دلار پول کشف می شود لیاقت و شایستگی حضور در کاخ چانکایا (مقر ریاست جمهوری ترکیه) را ندارند.

  • babak

    بسیجی مدل حکومت اسلامی ترکیه !

  • بهنام

    اردوغان یک اسلامگرای فاسد بیش نیست که با تکیه بر جهل مردم ترکیه حکومت را بدست گرفته و با غرور و تکبر زیاد در حال فخر فروشیست . البته امید است مردم ترکیه این بار دیگر فریب مذهبیون متظاهر را نخورند و سعی در تشکیل یک حکومت و دولت سکولار داشته باشند .